افزایش شانس پدر شدن با تغذیه مناسب


پزشکان معتقدند که با چند تغییر ساده در رژیم غذایی‌ می‌توان از تاثیر منفی افزایش سن بر قدرت باروری در مردان جلوگیری کرد.

به گزارش لقمه، طبق مطالعات پیشین افزایش سن در مردان موجب تخریب ساختار مولکول DNA، جابه‌جایی کروموزوم‌ها و در نتیجه کاهش توان باروری در مردان و یا حتی افزایش خطر تولد نوزادان معلول می‌شود.

این در حالی است که به توصیه پزشکان، دنبال کردن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌های C ،E و عنصر روی به خصوص در مردان بالای 40 سال به حفظ سلامت DNA کمک می‌کند.

به گفته «سیمون فیشل»، متخصص تولیدمثل و باروری در انگلیس، مردان نباید تاثیر رژیم غذایی بر بهبود قدرت باروری را دست کم بگیرند.

ویتامین C موجود در غذا و مکمل‌ها،‌ از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از مولکول‌های مضر رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کند.

وی تاکید دارد: ترکیبات استروژن‌دار که از طریق مصرف زیاد گوشت وارد زنجیره‌ غذایی می‌شوند، تاثیرات مخربی بر تولید سلول‌های جنسی مردانه (اسپرم) دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، در عوض مصرف ویتامین C،‌ روی،‌ ویتامین E از آسیب‌دیدگی ساختار DNA در مردان بالای 44 سال جلوگیری می‌کند و در نتیجه شانس پدر شدن را در آنها افزایش می‌دهد.



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :ایسنا

کد: 4880 تاریخ نشر: ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۸ مرداد بازدید: 2853 ساعت: 1:25 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 معلم سیستانی برای بچه‌ها لقمه می‌گیرد ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور
2 جوانان خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را جدی بگیرند ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر
3 مجسمه‌های خندان با بستنی‌! ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير
4 «لاغر شدن» به همین راحتی ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ خرداد
5 تعیین جنسیت جنین با خوردن این مواد غذایی ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ خرداد
6 روش تهیه ژله رمانتیک و عاشقانه برای روز پدر ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت
7 كافه نادری، بوی خوش پدر! ۱۳۹۳ شنبه ۲۰ ارديبهشت
8 خانواده‌ها از مصرف وایتکس در هنگام خانه‌تکانی خودداری کنند ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۲ اسفند
9 تغذیه‌ی مناسب برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۱۳۹۲ چهارشنبه ۳۰ بهمن
10 معجون قد بلندی ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۳ بهمن
11 9 ماده غذایی برای پدر شدن ۱۳۹۲ پنج شنبه ۱۰ بهمن


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  باز هم معجزه ماست روزانه چقدر ماست می خورید؟

  نکاتی درباره نگهداری از کابینت های mdf رعایت این نکات عمر کابینت شما را افزایش می دهد.

  پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها با مصرف تربچه پایگاه خبری لقمه: تربچه یکی از پرطرفدارترین سبزیجا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

نان‌های رژیمی هم چاق می‌كند این روزها وقتی برای خرید نان به برخی از نانوایی‌های فانتزی سری می‌زنیم، با انواع مختلفی از نان‌های حجیم یا نازك و ترد شده‌ای كه حاوی سبوس یا دانه‌هایی چون كنجد، شاهدانه، زیره، مغز آفتابگردان، جو، چاودار یا برخی سبزیجات خشك هستند، مواجه می‌شویم.
ماکارونی و برنج کلسترول را بالا میبرند بعضی ازافرادکه ازکلسترول بالا رنج می برند ، روش هایی راجستجـــــومی نمایندکه بتــــــوانند بر اساس آنها میزان کلسترول LDL خودراکاهش دهندواین امرتنها ازطریق تنظیم یک رژیم غذایی مناســـــب تحقق می یابد . در ادامه به بحث درموردبرنامه های غذایی مختلف می پردازیم که میتواننددرکاهش کلسترول LDL نقش داشته باشند .
لاغری روانی! زمانی كه تلاش می كنید وزن‌تان را كاهش دهید، باور داشتن هدف‌تان و داشتن رفتارهای مثبت می‌تواند به همان اندازه اهمیت داشته باشد كه اصلاح رژیم غذایی و داشتن فعالیت اهمیت دارد. اگر وقتی قصد دارید رژیم لاغری بگیرید به‌خودتان انگیزه بدهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.
پوستی سالم و بدون سرطان، با این خوراکی ها هر چیزی که می‌خوریم روی تک تک سلول‌هایمان تأثیر می‌گذارد. پوست هم به عنوان یکی از ارگان‌های بزرگ از این تأثیرات بی نصیب نیست.

حامیان