تجربیات موفق تنظیم بازاری/کانادا چگونه به رتبه ۵ صادرات غذا رسید؟


پایگاه خبری لقمه: یک کارشناس کشاورزی گفت: وحدت در مدیریت تولید و بازرگانی، رمز کانادا در دستیابی به رتبه پنجم صادرات محصولات غذایی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، امید پیرهادی، عضو مرکز راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران در گفتگویی درباره نقش تجارت کشورهای جهان، در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و امکان استفاده از این تجارب در داخل کشور، اظهار داشت: یکی از  کشورهایی که در زمینه تنظیم بازار موفق عمل کرده و تجربیات آن می تواند به ما کمک کند، کانادا است.

 
وی با بیان اینکه کشور کانادا با جمعیتی بالغ بر ۳۶ میلیون نفر، در آمریکای شمالی واقع شده است، بر اساس آمار سازمان خوار و بار جهانی، متوسط تولید سرانه این کشور در ده سال اخیر در محصولات اساسی (منابع پروتئینی، قند، چربی و کربوهیدرات) حدود ۲.۶ تن بوده است، افزود: با توجه به رقم ۰.۶ تنی ایران در تولید همین محصولات، کانادا ۴.۵ برابر ایران غذای اساسی تولید می‌کند.
 
عضو مرکز راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران اضافه کرد: این کشور رتبه پنجم را تولید محصولات غذایی در جهان به خود اختصاص داده است.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

در تاریخ ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ مرداد
کدخبر:11446منبع:مهرتاریخ انتشار:۱۳۹۶ دهم مردادلینک خبر: http://www.loghmeh.ir/Pages/News-11446.aspx
پیاده سازی شده با نرم افزار تحریریه، شرکت نرم افزاری الفبای ایده برتر