پایگاه خبری لقمه: نتایج یک پژوهش نشان میدهد تبلیغات تلویزیون، در شکل گیری الگوی مصرف خانوار ایرانی تاثیر مستقیم دارد.
به گزارش پایگاه خبری لقمه ، صبح امروز جلسه دفاع پایان نامه ارشد «زهرا مهدوی » دانشجوی ارشد دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با عنوان «نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد غذایی(روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران» با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این پایان نامه نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته بود.
نتایج آماری نشان داد بین نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، همچنین بین شیوه و شدت نقش تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در استفاده بهینه از مواد خوراکی (روغن و برنج) از منظر شهروندان شهر تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران میتواند در کنار سایر رسانهها به فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف سرانه مواد خوراکی مضر و همچنین افزایش مصرف سرانه مواد غذایی سالم مانند لبنیات بپردازد.