نگاهی به فرمایشات رهبری؛
صدرالله زارعی: سودجویان و نفوذی‌های اقتصادی شناسایی و کنترل شوند


پایگاه خبری لقمه: یک تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: اصلی ترین پیام خارجی و داخلی فرمایشات رهبری در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر ناپذیر بودن سیاست های اصلی جمهوری اسلامی ایران و روشن شدن تکلیف انتظارات بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لقمه، دکتر صدرالله زارعی تحلیل گر مسائل سیاسی در مورد سخنان مقام معظم رهبری درباره ریاست جمهوری آمریکا و وضعیت اقتصادی کشور گفت: در واقع رهبر معظم انقلاب از موضع منافع ملی فرمودند که برنامه ها وسیاست های ما در چارچوب مصالح و منافع ملی است و این چیزی نیست که بتوانیم از آن چشم پوشی کنیم. به همین دلیل تفاوتی نمی کند که کاندیدای حزب دموکرات یا جمهوری خواه در آمریکا برنده شود و این موردی است که نمی توانیم در آن تغییری دهیم. ایشان همچنین اشاره کردند که ممکن است شخصی در آمریکا سرکار بیاید که کارهایی کند که تاثیراتی هم داشته باشد، اما این تاثیرات روی سیاست های ما نیست. چراکه سیاست های ایران چیزی نیستند که پایه هایی سست یا وضعیتی فانتزی داشته باشند که بتوانیم آنها را کنار بگذاریم و بگوئیم کنار گذاشتنش  بر منافع و هویت ملی و آینده ما تاثیری ندارد.
وی تصریح کرد: سیاست های جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا، در چارچوب راهبردهای اساسی مبتنی بر منافع ملی طراحی شده است و نباید کاندیدهای رییس جمهوری در آمریکا توقع داشته باشند که ایران به طمع به دست آوردن چیزی یا از ترس از دست دادن چیزی، از سیاستهای اصولی خود دست بردارند.
وی که در گفتگو با رادیو اقتصاد سخن می گفت، در ادامه بیان کرد: البته این فرمایشات به نوعی پیامی برای کشورهای خارجی بود که نشان می دهد ایران وضعیتی باثبات دارد و نباید به خاطر برخی توهمات، شرکت ها و کشورهایی به انتظار تغییر بنشینند و زمان را از دست می دهند و این مساله نشان می دهد که ایران با انتخابات چه در داخل ایران چه در آمریکا تغییر ناپذیر است و تکلیف کسانی که می خواهند با ایران کار کنند با این فرمایشات روشن شد.
زارعی عنوان کرد: کما اینکه در داخل نیز برخی که با پیوند زدن بی‌جای بازار ایران به مواضع آمریکایی ها، سعی می کردند خللی را در بازار ایران ایجاد کنند و پیام داخلی فرمایشات رهبری این بود که کسی در انتظار نتایج انتخابات آمریکا ننشیند چرا که سیاست های ما تحت تاثیر آن نیست.
وی درباره ارتباط بلوف های سیاسی ترامپ و ظرفیت های پیش برنده اقتصادی ایران گفت: در این باره حضرت آقا نکته بسیار ظریفی را بیان فرمودند. دشمنی آمریکا با ایران اتفاقی جدید نیست و دشمنی اقتصادی آمریکا با ایران و تحریم ها هم مورد جدیدی نیستند و دشمنی هایی که علیه ما در حوزه صادرات و واردات انجام می شود نیز سابقه ای چهل ساله دارند. چطور می شود طی دو سه سال اخیر، اظهارات مقامات آمریکایی به عنوان عاملی اثرگذار و فاکتور تعیین کننده در بازار ایران در می آید.
این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: این موضوع دو دلیل دارد. اول اینکه سودجویان در داخل بازار ایران، بازار را رهاشده می بینند و بر اساس سود شخصی شان، قیمت ها را دائما افزایش می دهند و اهرم های فشار را هر بار روی یکی از بخش های اقتصادی ایران مثل مسکن، خودرو، طلا و لوازم خانگی و مانند آن قرار می دهند؛ چرا که دست کنترل کننده ای در بازار وجود ندارد. دلیل دوم این است که نفوذی هایی هستند که در ارتباط مستقیم با آمریکا در داخل سیستم و نظام سیاسی ما در حال مدیریت تحریم ها هستند؛ یعنی دست هایی که به عنوان کارشناس در برخی وزارتخانه ها و برخی نهادهای تصمیم گیرنده رخنه کردند و با تحریف حقایق، دست اندرکاران را وادار به اتخاذ تصمیماتی می کنند که آثار وحشتناک اقتصادی بر ایران می گذارد.
زارعی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در بیانات شان به همین نفوذی ها هم اشاره کرده بودند؛ اگر این دو دسته سودجویان و نفوذی ها شناسایی و کنترل شوند، مسلما دیگر دلیلی نخواهد داشت که بازار پر از جنس ایران هر روز با یک قیمت جدیدی مواجه شود چراکه اصلا منطق اقتصادی ندارد و نمی توان با تعاریف رایج اقتصادی آنها را توضیح داد.

خبرنگار: محمدصالح حجت الاسلامی
 بازگشت به صفحه نخست

در تاریخ ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان
کدخبر:14177منبع:تاریخ انتشار:۱۳۹۹ هجدهم آبانلینک خبر: http://www.loghmeh.ir/Pages/News-14177.aspx
پیاده سازی شده با نرم افزار تحریریه، شرکت نرم افزاری الفبای ایده برتر