سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی
برندهای کره ای با جنجال به دنبال سودبری از بازار ایران هستند


سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: پس از تاکید رهبر انقلاب بر ممنوعیت واردات، دو برند کره ای که بیشترین سهم در بازار لوازم خانگی را داشتند و بالاترین سود را می‌بردند، با فرافکنی و جنجال نمی‌خواهند از این بازار پرسود محروم شوند.
به گزارش پایگاه خبری لقمه، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفتگویی در خصوص فرافکنی‌های علیه تولیدکنندگان داخلی گفت: یک عده ای منافع خود را در واردات می بینند، بخاطر اینکه پول و جریان مالی در حوزه لوازم خانگی زیاد است و حدود 120 هزار میلیارد گردش مالی دارد و  بر اساس موسسه GFK که موسسه آلمانی است،  دو برند کره ای که ایران را ترک کردند،  در یخچال و ماشین لباسشویی بیش از 82 درصد از سهم بازار ایران در سال 96  و در تلویزیون 92 درصد  دارای سهم بودند، شما ببینید چقدر پول از این بازار می گرفتند. به همین دلیل با تاکید رهبری بر ممنوعیت لوازم خانگی با وجود اینکه از 97 واردات ممنوع بود جنجال به پا کردند، به نوعی خواستند با فرافکنی از این پول و بازار محروم نشوند. 
 
وی ادامه داد: به گفته گمرک 4700 میلیارد تخلف شامل همین دو برند است، 3000 میلیارد برای ال جی و مابقی آن برای سامسونگ بوده است. زمانی هم که کره ای ها تصمیم بر تقویت این صنعت کردند و خواستند ژاپنی‌ها را بیرون کنند و روی پای خودشان بایستند؛ ژاپنی‌ها به رسانه‌های کره‌ای پول دادند و علیه این صنعت کره شروع به جوسازی کردند و گفتند قرار است کره‌ای‌ها انحصار ایجاد کنند و تولید کننده‌های کره‌ای را زدند. 
 
غزنوی تصریح کرد: حالا همین کار را در کشور ما انجام می دهند و این به نوعی فریب افکار عمومی است ولی رهبر معظم انقلاب هوشیارانه برخورد کردند و هم موضوع را مطرح و نامه نوشتند و هم اینکه دوباره سیاست اصلی را تبیین کردند؛ بعد از ممنوعیت واردات صنعت لوازم خانگی78 درصد در سال 99 افزایش تولید داشت و این یک دستاورد است و همان ماهیت اقتصادی است که ما باید به مقیاس و تولید انبوه برسیم تا هزینه های سربار سرشکن شود.
 
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه وقتی بازار در اختیار تولید کننده داخلی نباشد؛ مگر می شود تولید کننده به سود اقتصادی برسد اظهار کرد: می‌گویند رقابت باشد تا کیفیت بالا برود این رقابت نیست یک جنگ علیه تولید کننده داخلی است مگر می شود با این حرفها بازار را از دست تولید کننده بگیرند و بعد بگویند رقابت  باعث افزایش کیفیت می شود.
 
وی در پایان عنوان کرد: کیفیت زمانی بهتر می شود که بازار دست تولید کنندگان خودمان در همه عرصه‌ها باشد، عرصه‌هایی که در آن مزیت رقابتی داریم و رقابت به مرزهای صادراتی بکشیم، اگر کیفیت ما بالا بود با صادرات منافع را کسب می‌کنیم و در غیر این صورت تلاش را برای بالا بردن کیفیت بشتر خواهند کرد. 
 

خبرنگار: آزاده فضلی 

بازگشت به صفحه نخست

در تاریخ ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر
کدخبر:14509منبع:خبرگزاری برناتاریخ انتشار:۱۴۰۰ سوم آذرلینک خبر: http://www.loghmeh.ir/Pages/News-14509.aspx
پیاده سازی شده با نرم افزار تحریریه، شرکت نرم افزاری الفبای ایده برتر