رستورانداران فرانسه در بحبوحه بحران اقتصادی و کاهش روز افزون درآمد مردم اقدام به ارائه طرحی تشویقی برای جذب مشتری در رستورانهای این کشور کردهاند.
به گزارش لقمه، شبکه خبری یورونیوز طی گزارشی نوشت، «یکی بخرید دو تا بخورید» این نوآوری و شعاری است که سرآشپزهای فرانسوی به مدت یک هفته در رستورانهای فرانسه و مکانهایی که غذا سرو میکنند، به اجرا در میآورند.
«آلن دوکاس» سرآشپزی که این طرح را در بیش از یک هزار رستوران فرانسه عملی میکند، هدف از طرحش را بهرهمندسازی شمار بیشتری از مردم از اغذیه لذیذ عنوان کرده است.
اما واقعیت آن است که این اقدام در حالی که بحران اقتصادی رفته رفته در فرانسه نمایانتر میشود، برای رستورانداران اقدامی سودمند خواهد بود.
یک سرآشپز دیگر میگوید: «این طرح فرصتی برای ماست تا در خدمت آنانی باشیم که به رستوران رفتن و صرف پول برای غذا عادت ندارند.»
شهروندان فرانسوی معتقدند، این اقدام فرصتی شگفتانگیز است تا مردم به رستورانهای مختلف سر بزنند، چرا که درآمد مردم روز به روز کمتر و کمتر میشود و مردم توان پرداخت پول برای صرف غذا در رستوران را ندارند.
هفتۀ «اغذیه لذیذ» از 17 تا 23 سپتامبر در اغلب رستورانهای معروف فرانسه آغاز میشود.