شرکت فرآورده های لبنی کاله


در شركت كاله هم‌اكنون سه واحد كسب و كار پنیر، محصولات پاستوریزه و فرادما (UHT) وجود دارد كه هریك از این واحدها با نوآوری خود، با كیفیت‌ترین و متنوع‌ترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه می‌کنند.

شركت فرآورده‌های لبنی كاله، از شركت‌های زیرمجموعه گروه معظم سولیكو می‌باشد كه در سال 1370 تاسیس گردید. در طی سالیان گذشته این شركت از ابعاد گوناگون ظرفیت تولید، كیفیت و تنوع محصولات، شبكه توزیع سراسری و صادرات گسترش بسیار زیادی پیدا كرده است. به گونه‌ای كه در حال حاضر به عنوان یكی از دو شركت رهبر بازار فراورده‌های لبنی در كل كشور محسوب می‌گردد.

نوآوری و تنوع

در شركت كاله هم‌اكنون سه واحد كسب و كار پنیر، محصولات پاستوریزه و فرادما (UHT) وجود دارد كه هریك از این واحدها با نوآوری خود، با كیفیت‌ترین و متنوع‌ترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه می‌نمایند. تمامی خطوط تولیدكارخانه به نحوی انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند كه مواد اولیه ورودی‌های مختلف وارد خط تولید شده و محصولات متنوع خارج گردند. به طوری كه تنها از طریق یك خط تولید گاه بیش از 20 محصول تولید می‌شود. محصولات لبنی شركت كاله در حال حاضر بیش از 160 عدد می‌باشد كه در برنامه‌های توسعه در آینده نزدیك تا دوبرابر افزایش خواهد یافت. این تعداد محصول در صنعت لبنی كشور یك رقم بی‌نظیر به حساب می‌آید. همچنین بسیاری از محصولات در صنعت لبنی كشور مانند پنیر آمل، ماست میوه‌ای و ماست هم‌زده (سون) توسط كاله برای اولین بار ارائه شده است.

كیفیت و سلامت

تمامی فرآورده‌های لبنی كاله در ردیف با كیفیت‌ترین و سالم‌ترین محصولت لبنی كشور به شمار می‌آیند. زیرا شیر لازم جهت تولید محصولات از دامداران معتبر كشور و با كنترل كیفیت بالا خریداری می‌شود. هم‌چنین به منظور تولید محصولات متنوع و مطابق با ذائقه هم‌وطنان، واحد تحقیق و توسعه كاله متشكل از خبره‌ترین متخصصین حوزه صنایع غذایی در كشور ایجاد شده است. این واحد در تعامل با شركت‌های معتبر آلمانی و هلندی تمامی تلاش خود را جهت ارائه محصولات درجه یك و مطابق با استانداردهای جهانی به كار بسته است. كیفیت بی‌مانند محصولات كاله سبب شده است كه بخش عمده‌ای از تولیدات این شركت به خارج از ایران صادر شده و این شركت در طی سالیان گذشته به صورت مستمر به عنوان صادر كننده نمونه صنایع غذایی انتخاب شده است.

گستردگی

وسعت كارخانه لبنی كاله 14 هكتار است كه از بزرگترین كارخانه‌ها در صنایع كل كشور محسوب می‌گردد. از طرفی، كاله توانسته است با جذب شیر روزانه بیش از 1000 تن به عنوان یكی از قطب‌های اصلی جذب شیر در كشور مطرح شود. به علاوه شركت كاله به عنوان اولین كارخانه لبنی كه توزیع سراسری فرآورده‌های لبنی را در دستور كار خود قرار داده است. هم‌اكنون با استفاده از پخش مویرگی و با بیش از 24 شعبه محصولات خود را از آذربایجان تا هرمزگان توزیع می‌نماید. روزانه بیش از 4000 نفر در بخش‌های گوناگون شركت در فعالیت هستند تا بیش از 650 تن انواع فرآورده‌های لبنی را به دست مصرف‌كننده نهایی برسانند.

واحد كسب و كار پنیر

واحد كسب و كار پنیر جز اولین بخش‌های تولیدی شركت كاله بوده است. در گذشته تنها پنیری كه به صورت صنعتی تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت، پنیر سفید ایرانی بوده است و در آن زمان نیز بازار پنیر كشور از تنوع بسیار كمی برخوردار بود. با ورود كاله به بازار، پنیرهای فرآوری شده یا پروسس برای اولین بار تحت نام پنیر آمل به بازار معرفی گشته و با استقبال گستره مخاطبان روبرو گردید. این پنیر مخلوطی از پنیرهای مختلف بوده و امكان غنی‌سازی آن با استفاده از مواد معدنی و پروتئین وجود دارد. هم‌چنین كاله به عنوان اولین و تنها تولیدكننده پنیرهای طبیعی چون پارمسان، گودا، كبابی، بوتركیزه و مزارلا در ایران محسوب می‌شود و هم‌اكنون بیش از 40 نوع پنیر در كاله تولید می‌شود.
شركت كاله از با سابقه‌ترین تولیدكننده‌های پنیر پیتزا در كشور محسوب می‌شود. كاله به عنوان اولین شركتی است كه پنیر پیتزای خود را مخلوطی از 3 پنیر فیلافیلا، موزارلا و چیزبرگر ارائه می‌دهد كه در نتیجه دارای طعم، كش و رنگ مطلوب مصرف كننده می‌گردد. به همین دلیل بسیاری از فست فودهای درجه یك كشور از این پنیر برای تهیه محصولات خود استفاده می‌نمایند. هم‌چنین پنیر پیتزای كاله دارای بیشترین تنوع بوده و برای اولین بار پنیر پیتزای ورقه‌ای توس این شركت روانه بازار شده است.
پنیر خامه‌ای كاله كه در تولید آن از مدرن‌ترین تكنولوژی‌های روز استفاده می‌گردد. جز محبوب‌ترین محصولات بازار بوده و از همین رو روزانه بیش از 35 تن از این محصولات به كشورهای همسایه صادر گردیده و از پایداری بی‌نظیری در كیفیت برخوردار می‌باشد.

واحد كسب و كار پاستوریزه

محصولات این واحد، انواع ماست، دوغ، خامه و نوشیدنی‌های لبنی می‌باشد. از مهمترین نقاط قوت این واحد توانایی واحد تحقیق و توسعه در ارائه انواع ماست‌های جدید و متنوع به بازار می‌باشد. ماست هم‌زده (سون)، دوغ تركی (آیران)، ماست میوه‌ای و ماست یونانی از جمله محصولاتی هستند كه برای اولین بار توسط این واحد تولید و روانه بازار گشته‌اند.

واحد كسب و كار فرادما

واحد فرادمای كاله ظرف 5 سال گذشته توسعه یافته و هم‌اكنون محصولات نوآورانه و منحصر به فردی چون شیرهای طعم‌دار، ویتامینه و نوشیدنی لبنی را به بازار عرضه می‌نماید. متخصصین و مدیران جوان و مجرب این مجموعه از برجسته‌ترین‌های این حوزه در كشور محسوب می‌شوند. این واحد قصد دارد با طراحی انعطاف‌پذیر خط تولید، استفاده از تكنولوژی و دانش روز و استفاده از مواد اولیه و بسته‌بندی با كیفیت و زیبا، چشم‌انداز دست‌یابی به نوآورترین واحد محصولات فرادما در كشور را برای خود در نظر گیرد.

در تاریخ ۱۳۹۱ يکشنبه ۱۲ آذر
کدخبر:2371منبع:تاریخ انتشار:۱۳۹۱ دوازدهم آذرلینک خبر: http://www.loghmeh.ir/Pages/News-2371.aspx
پیاده سازی شده با نرم افزار تحریریه، شرکت نرم افزاری الفبای ایده برتر