بابا نوئل بزرگ در آگهی کریسمس کوکاکولا


یک بابا نوئل غول پیکر و یک سری عروسک‌های خیمه شب بازی در آگهی جهانی آژانس تبلیغاتی McCann Madrid شهر را جادو می‌کنند.

به گزارش لقمه، کوکاکولا آگهی تبلیغاتی جدید خود ویژه کریسمس را در 100 کشور جهان اکران کرده است. این برند مدعی است که توانسته با ارائه تصویری مدرن از بابا نوئل یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که پس از دهه 1930 تصویری رنگی از بابا نوئل را در آگهی‌های تبلیغاتی خود نشان می‌دهد. این آگهی تبلیغاتی جدید، بابا نوئل را بزرگتر از ابعاد واقعی نمایش داده است.

این آگهی تبلیغاتی با گذاشتن یک بسته بزرگ توسط بابا نوئل در یک کامیون حمل کوکاکولا شروع می‌شود. این بسته سپس در شب کریسمس به یک دختر تنها در آپارتمانی سوت و کور داده شد که از یک بطری کوکاکولا جرعه جرعه نوشابه می‌نوشید. او پس از دریافت هدیه به سوی خیابان دویده و با بابا نوئلی غول پیکر مواجه می‌شود که با تعدادی عروسک خیه شب بازی از یک بسته بزرگ بیرون می‌آیند. یک زن و گروهی از غریبه‌ها از بسته بیرون پریده و با مهارت فراوان شروع به اجرای یک نمایش زنده می‌کنند. آنها در کنار بابا نوئل از خیابان‌های شهر گذشته و شادی کریسمس را به یاد مردم می‌آورند.
پیام این آگهی تبلیغاتی واضح و روشن است. با دور هم جمع شدن افراد در شب کریسمس، اتفاقی جادویی رخ می‌دهد. به گفته لیندرو راپوزو، مدیر اجرایی خلاق در آژانس تبلیغاتی McCann Madrid، عروسک‌های خیمه شب بازی به عنوان ابزاری جهت داستان‌گویی برای نسل‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بابا نوئل غول پیکر تنها زمانی زنده می‌شود که همه دور او جمع شدند. به اعتقاد ما این یک استعاره زیبا از کریسمس در عصر حاضر به شمار می‌رود.

شاید در نگاه اول حضورعروسک‌های خیمه شب بازی یک انتخاب عجیب برای کوکاکولا به نظر برسد، اما این برند به خصوص در فصل تعطیلات فقط به لذت و شادی ناب می‌اندیشد. عروسک‌های خیمه شب بازی غول پیکر در سال گذشته نیز موفق بوده‌اند. مردم در عین جذابیت آنها را کمی دلسرد کننده می‌دانند.
نماهای نزدیک از درخت کریسمس خوب و جذاب هستند، اما به طور کلی چنین احساس می‌شود که کوکاکولا فقط به فکر ساخت یک آگهی تبلیغاتی جالب و مهیج و فشار برای نمایش آن در قالب یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی بوده است.

عوامل سازنده
مشتری: کوکاکولا
آژانس تبلیغاتی: McCann Madrid
مدیران خلاق: لیندرو راپوزو، مونیکا مورو، پابلو کولونسه، راکوئل مارتینز
مدیر هنری: ریکاردو روویرا
نویسنده فیلمنامه: مایکل اچوریا
مدیر امور مشتری: لوسیا گویینی
نماینده مشتری: مایکل ویلکه
کارگردانان: ماکوس اسوانبرگ و لینوس ژوهانسون
شرکت تولید کننده: Good Morning
ویراستار: دیوید لوپز
پس از تولید: شرکت Imasblue
طراح صدا: شرکتهای LLC و Music Dealers

www.adweek.com

در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۸ آذر
کدخبر:2435منبع:ام بی ای نیوزتاریخ انتشار:۱۳۹۱ هجدهم آذرلینک خبر: http://www.loghmeh.ir/Pages/News-2435.aspx
پیاده سازی شده با نرم افزار تحریریه، شرکت نرم افزاری الفبای ایده برتر