نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  نمک دریا را جایگزین نمک‌ یددار نکنید معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان درباره تبلیغاتی که ب...

  غذاهایی که باید در فصل های سرد بخورید! تطبیق رژیم غذایی خود با فصول برای سلامتی و تندرستی...

  وقتی انگور می‌خورید، حتماً هسته‌اش را بجوید روغن هسته انگور ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی و فنولی نس...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آشنایی با سوپرمن‌های دنیای تغذیه ارزش و اهمیت تغذیه بر کسی پوشیده نیست. سلامتی تک‌تک ما در گرو همین مواد غذایی است که می‌خوریم.
تلاش دختران ایرانی برای «باربی شدن» «ممنون، میل ندارم. برنج کم می‌خورم. میلی به گوشت قرمز ندارم. شب‌ها شام نمی‌خورم. به جای پروتئین، سالاد می‌خورم و...» شنیدن این جملات از زبان دختران و زنان ایرانی در سال‌های اخیر به رواج بی‌اشتهایی‌های عصبی و دامن زدن به توهم چاقی میان آن‌ها کمک کرده است. موضوعی که بیش از هر چیز، شاید ریشه در باورها و خرده فرهنگ‌های غلط جامعه داشته باشد و جامعه زنان ایرانی را درگیر مشکلاتی اساسی در زندگی کند.
خطرات سس‌ و فست‌فودها برای مبتلایان به آسم آسم بیماری التهابی و انسدادی راه‌های هوایی است که با سرفه‌های مکرر، خس‌خس سینه، تنگی نفس، محدودیت فعالیت و افزایش دفع خلط به دنبال تماس با دود سیگار، مواد نگهدارنده و رنگی موجود در سس‌ها، فست‌فودها،‌ ژله و بستنی ایجاد می‌شود.
متفورمین قرص لاغری نیست/چطور کالری های اضافه را بسوزانیم؟ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه:« رژیم های غذایی که به صورت دفترچه ها و کاغذهای چاپی در مطب ها و یا توسط پزشکانی که تخصصی غیر از تغذیه دارند یا از سوی پزشکان عمومی تجویز می شود خطرناک است.» از تجویز متفورمین به عنوان قرص لاغری از سوی برخی پزشکان عمومی انتقاد کرد.