نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  عادت‌های ضدسلامت در تعطیلات عید متاسفانه بیشتر ما ایرانی‌ها آن‌طور که باید از تعطی...

  لواشک چاق می کند یا لاغر؟ مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گف...

  کاهش وزن هنگام شیردهی پایگاه خبری لقمه: شیردهی نیاز به دریافت غذای اضافی...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

چرا در میانسالی دچار افزایش وزن می شویم؟ افزایش وزن در دوران میانسالی یک مشکل مرسوم و مبتلا، به ویژه در جامعه ی شهری است. بسیاری از افراد به موازات افزایش سن، وزن شان نیز افزایش می یابد و در نهایت ممکن است در حوالی 40 سالگی دچار چاقی و اضافه وزن گردند.
همه چیز درباره «تب کریمه کنگو» از شایعات تا تکذیب وزارت بهداشت پایگاه خبری لقمه: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با تکذیب انتشار بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت آلوده، تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که خوردن گوشت آلوده می‌تواند منجر به انتشار این بیماری شود؛ این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم زیرا تنها عامل ابتلا به این بیماری تماس با لاشه و خون تازه حیوان بیمار است.
لاغری به چه قیمتی؟! با افزایش یافتن مشکل چاقی در بیشتر جوامع و پیروی از رژیم‌های مختلف برای پایین آوردن وزن، برخی از افراد به مصرف قرص‌های رونده هم رو می‌آورند اما واقعیت این است که قرص‌های مذکور، به کاهش وزن کمکی نمی‌کند. محققان معتقدند تا زمانی که این قرص‌ها اثر خود را بگذارد، کالری‌ها مصرف می‌شود و اگر هم وزن پایین بیاید، علت آن از دست دادن آب بدن است.
مایع حیات آشپزی را دریابیم! اگر تصمیم به سرخ کردن مواد غذایی به ویژه سبزیجات را دارید باید صبر کنید حداقل دو ساعت از شست‌و‌شوی آن‌ها بگذرد.