نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  خوابیدن بلافاصله بعد از غذاخوردن مضر است خوابیدن، بلافاصله پس از صرف غذا، گوارش غذا را مختل...

  چگونگی تشخیص کم خونی/ درمان کم خونی با رژیم غذایی کم خونی یعنی کاهش تعداد گلبول‏های قرمز خون و علل م...

  آبمیوه‌های خیابانی باعث مسمومیت کودکان می‌شوند رئیس بخش گوارش مرکز طبی کودکان گفت: بیشتر کودکانی ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

گوجه فرنگى یا سیب طلایی یا سیب عشق! گوجه‌فرنگی كه امروزه یكی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین صیفی‌جات در جهان است، برای سالیان متمادی به نام سیب طلایی یا سیب عشق معروف بود و تنها یك گیاه زینتی مورد استفاده در باغچه‌ها بود.
آشنایی با عادات غذایی خوب و بد در ایران ما ایرانی‌ها در گذشته عادت‌های بسیار خوب غذایی داشتیم که به مرور بسیاری از آنها را فراموش کرده‌ایم؛ عادت‌هایی مثل دور هم غذاخوردن، مصرف کمتر گوشت‌ قرمز و خوردن مواد غذایی تازه.
خواص و فواید بی شمار چای زنجبیل لقمه: گیاه درمانی رویکردی جدید در درمان بیماری‌هاست و اگر توسط اهل فن آن تجویز شود، بهترین راه رفع ناخوشی‌هاست. تغذیه به روش سنتی، اولویت بخش عمده‌ای از جمعیت هند است و علاقه شدیدی به نوشیدنی‌ها بویژه چای دارند. یکی از این نوشیدنی‌های مورد علاقه آن‌ها، چای زنجبیل است که خواص زیادی دارد.
آیا سیر برای سرماخوردگی خوب است؟ در رساله ذهبیه امام رضا(ع) توصیه شده است که در ماه آخر زمستان سیر مصرف شود.در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که می فرمایند: سیر بخورید و با آن مداوا کنید. یعنی حضرت هم توصیه به مصرف غذایی و هم دارویی سیر می کنند.هم چنین می فرمایند: درمان هفتاد بیماری در سیر است که بنا به نظر محققان کلمه هفتاد دلیل بر کثرت است؛ یعنی سیر بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. در حدیث دیگری نیز پیامبر اکرم(ص) به حضرت امام علی(ع) توصیه می کنند که سیر بخورید و اگر من هم با فرشته هم سخن نمی شدم سیر می خوردم.