نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  کی چی بخوریم؟ لقمه: مواد غذایی با ترکیبات متنوع و متفاوت خود، خص...

  اختلالات خوردن در قرن 21 گریبان گیر زنان باردار و ورزشکاران پایگاه خبری لقمه: وجود اختلالات خوردن احتمال نازای...

  راه‌حل فرار از دندان‌ های زرد یک دندانپزشک گفت: اصلی‌ترین رکن حفظ رنگ طبیعی دندا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

درباره شایعات وحشتناک رایج لاغری چه می‌دانید چاقی و اضـافه وزن این روزها به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. هر روز یک رژیم غذایی تازه و یک داروی جدید برای کاهش وزن وارد بازار می‌شود.
چرا نباید از مكمل‌های غذایی استفاده كرد؟ دكتر امیرحسین بنی‌احمد، كارشناس ارشد دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: ‌اگر سیستم گوارش فرد سالم باشد و بتواند غذاها را هضم و جذب كند، به راحتی می‌تواند با رژیم‌های غذایی مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین كند.
نکاتی در مورد تغذیه سالمندان پیر شدن به این معنا نیست که فرد باید خود را رها کند و دیگر اهمیتی به سلامت و ظاهر خود ندهد. تغذیه‌ای مناسب و انجام فعالیت‌های جسمی و ذهنی، به عنوان ارکان سلامتی در سنین پیری شناخته می‌شوند. تغذیه متعادل و فعالیت، برای پیشگیری یا جلوگیری از شدت یافتن برخی عوارض مانند پوکی استخوان، تصلب شرائین، کاهش سطح ایمنی بدن و برخی از انواع سرطان‌ها ضروری هستند.
نگهداری طولانی غذا در فریزر، مواد غیر پروتئینی را سرطانی می‌کند یک متخصص تغذیه، با تاکید بر خودداری از نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در یخچال و فریزر گفت: نگهداری مواد غیرپروتئینی در فریزر برای مدت طولانی، ترکیباتی ایجاد می‌کند که سرطان‌زا هستند.