نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  چای سبز دشمن گوارش چای سبز نباید به همراه غذاهای گوشتی خورده شود زیرا...

  آب کرفس از فشارخون بالا پیشگیری می‌کند کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علو...

  میکروب‌های مولد مسمومیت غذایی کدامند؟ غذای مسموم همیشه ناشی از خوردن غذای آلوده به سم نی...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آیا سیر برای سرماخوردگی خوب است؟ در رساله ذهبیه امام رضا(ع) توصیه شده است که در ماه آخر زمستان سیر مصرف شود.در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که می فرمایند: سیر بخورید و با آن مداوا کنید. یعنی حضرت هم توصیه به مصرف غذایی و هم دارویی سیر می کنند.هم چنین می فرمایند: درمان هفتاد بیماری در سیر است که بنا به نظر محققان کلمه هفتاد دلیل بر کثرت است؛ یعنی سیر بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. در حدیث دیگری نیز پیامبر اکرم(ص) به حضرت امام علی(ع) توصیه می کنند که سیر بخورید و اگر من هم با فرشته هم سخن نمی شدم سیر می خوردم.
مصرف غذاهای پرادویه در دوران شیردهی روی طعم شیر اثر می‌گذارد کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: مصرف غذاهای پرادویه در دوران شیردهی روی طعم شیر تاثیرگذار است.
مصرف شیر گاو در دوره نوزادی موجب آسیب دستگاه گوارش می‌شود یک فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه عدم درمان خونریزی‌های گوارشی کودکان تاثیرات سوئی بر رشد و وضعیت قلبی آنان دارد، گفت: مصرف شیر گاو در دوره نوزادی موجب آسیب به مخاط دستگاه گوارش خواهد شد؛ بنابراین کودکانی که زمینه آلرژی‌های غذایی دارند در صورت مصرف شیر گاو، دچار خونریزی‌های گوارشی می‌شوند.
سوزاندن چربی شکم با آب انار نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد آب انار می‎تواند چربی دور شکم را کاهش دهد.