به گزارش پایگاه خبری لقمه ، اشخاصی که وارد رستوران ها میشوند دوست دارند در فضای زیبا و دنجی غذا بخورند و استراحت نمایند این افزاد به چیدمان رستوران ها شما بسیار اهمیت می دهند اگر محیط رستوران شما مورد پسند این افراد قرار بگیرید مشتری دائم شما خواهند شد رستورانها قادر هستند كه احساس خوشایندی در مراجعین خویش ایجاد كنند تا به طبع آن بتوانند مشتریان و یا میهمانان بیشتری جذب كنند، اكثر رستورانها تلاش خود را برای تهیه غذای مناسب و خوشبو انجام میدهند و بسیاری دارای آشپزخانه پیشرفته و خوشبو میباشند، اما آنچه در مرحله اول باعث جذب مشتریان میگردد و شاید برخی رستورانها از آن غافل میشوند نوع تزئین و دكور رستوران میباشد، بدین معنی كه وقتی بر روی دكوراسیون رستوران نشده و باعث جذب مردم نمیشوند. زیرا اولین چیزی كه نظر مشتری را جلب میكند، دكوراسیون زیبا و مناسب میباشد. استباهات مختلف را با هم بررسی میكنیم:
اشتباه اول: استفاده از مبلمان ارزان و كهنه
داشتن یك مثلث دلپذیر برای یك رستوران خوب، لازم میباشد آن مثلث شامل بار (محل ارائه نوشیدنی و غیره) محل پذیرائی مشتریان و میز جهت راحتی آنان میباشد.
اما در میان این سه میز از همه مهمتر و ارزشمندتر میباشد و اگر میز كهنه و رنگ و رو رفته باشد آسیب بزرگی به رستوران خواهد زد، مگر آنكه شما بخواهید یك كافه ارزان جهت ارائه غذا و نوشیدنی داشته باشید و نخواهید هزینه كنید و در آن صورت یك میز چهارگوش مربع و چند صندلی معمولی كفایت میكند در صورتی كه بخواهیم یك محیط دلپذیر و آرام و دلنشین جهت میهمانان خود داشته باشید بایستی در انتخاب محل و میز و صندلی دقت كافی بفرمائید.
جائی كه فرد بتواند در محیطی زیبا، آرامش یافته و یك دسر خوشمزه و یا كاپوچینو عالی میل كند.
یكی از قسمتهای مهم محل نشستن میباشد نكته دیگر قسمت جائیكه افراد میتوانند یك صبحانه ساده میل كرده و بروند همچنین میزهائی كه یك خانواده بتوانند از آن استفاده كنند و یا قرار دادن صندلی و میز تك نفره برای راحتی مشتریان، نكته مهم دیگر داشتن صندلیهای راحت میباشد، مسلما اگر صندلیها مناسب نباشد، افراد نمیتوانند احساس راحتی و آرامش نمایند و مطمئناً برای غذای اصلی در آنجا نخواهند ماند.
در عین حال توجه داشته باشید كه روكش مبلها و یا صندلیها قابل تعویض باشند تا با اندكی كهنهگی بتوان آن را جابجا كرد، زیبائی و راحتی مبلها از اهمیت فراوانی برخودار است پس حساسیت و وسواس در این مورد میتواند كسب و كار شما را رونق میدهد. وگرنه رستوران شما در حد یك كافه بین راه تقلیل پیدا میکند.
اشتباه دوم: نور كافی
در اولین ورود به برخی رستورانها، احساس میكنید در اینجا مراسم ترحیم انجام شده و دچار كمبود اشتها میشوید، در صورتی كه باید دقت شود كه پنجرهها دارای چارچوب زیبا باشد و همچنین به منظره زیبا باز شود و یا منظر دلچسب داشته باشد، تا مشتریان و مهمانان را به داخل رستوران دعوت كند! در كنار نور طبیعی كه در رستوران میباشد، بایستی برای ایجاد زیبائی بیشتر و جانب مشتری از لامپها و چراغهای زیبا با نور كافی استفاده كرد.
زیرا افرادی كه به این رستوران میآیند، غیر از آنكه بایستی بتواند منو غذایی را بخوبی مطالعه كنند و بخوانند، شاید تصمیم بگیرند و در آنجا كتاب مورد علاقه خود را نیز بخوانند و یا امورات كاری خود را نوشته و به مطالعه روزنامه و مجلات بپردازند. بنابراین نور مناسب ضروری است اما مراقب باشید كه از نورهای زننده و تند استفاده نكنید، نور باید لطیف در عین حال كامل باشد كه شما بتوانید فرد روبروی خود را بخوبی ببینید.
دقت داشته باشید چراغها بسیار و مهم میباشند و باید براقترین و تمیزترین اسباب محیط رستوران باشند مطمئناً دوست ندارید در رستورانی با لامپ و چراغی روبرو شوید كه خاك گرفته و یا دارای تار عنكبوت و حشرهةای موذی باشند.
اشتباه سوم: كفپوش نامناسب
یكی از مسائل مهم برای ورود به یك رستوران، كفپوش رستوران میباشد و مسلما هزینه زیادی برای صاحب رستوران خواهد داشت، اگر بخواهد یك كفپوش زیبا برای رستوران خود طراحی كند مطمئناً نوع كفپوش رستوران شما بایستی با یك مغازه معاملاتی متفاوت باشد.
استفاده از كفپوشهای پلاستیكی، شاید مناسب و زیبا بنظر نرسد، بنابراین دقت كافی بفرمائید كه در عین زیبائی جهت جلب مشتری از كیفیت خوب هم برخوردار باشد یكی از نكات قابل توجه بیصدا بودن كفپوش، جهت راه رفتن با اعصاب آرام هم بر خود شما هم برای مشتریان میباشد!
اشتباه چهارم: نداشتن محیط جداگانه
حتی داشتن یك اتاق جداگانه در رستوران شما میتواند درآمد رستوران شما را بالاتر ببرد. زیرا جهت برخی تجمعها لازم است محیط جداگانهای ترتیب داده شود، اما به نظر میرسد كه رستورانها محیط و فضای كافی جهت این كار نداشته باشند.
امروزه میتوان با گذاشتن انواع پارتیشنها و جدا كنندههای محیط با خلاقیتهای مختلف، محیط را تقسیم نمود. تا افراد به راحتی بتوانند غذای خود را میل كرده و نگران نگاههای اطرافیان نباشند، در حال حاضر، برخی رستورانها محیطی جدا برای افراد سیگاری، بوجود آوردهاند، در حالی كه با توجه به فرهنگ امروزه دیگر افراد سیگاری در محیط بسته مبادرت به كشیدن سیگار نمیكنند، اما همچنان در تقسیمبندی به واسطه پارتیشن و یا لوازم دیگر مشكلاتی از جمله گریه كودكان، صدای موبایل، صداهای بلند از بین نمیرود، اما میتوان نگاههای سنگین و سرزنش كننده را تا حدی كمتر كرد.
چند خطا در طرز چیدمان رستوران ها
بنابراین داشتن یك محیط بسته و امن میتواند به میهمانان و مشتریان كمك كند كه در آرامش بهتر و بیشتری غذای خود را میل كرده و از آن لذت ببرند.
اشتباه پنجم: موسیقی نامناسب
شاید در كلوپها موزیك بلند رایج باشد. اما در مورد رستورانها، موسیقی مناسب باعث میشود، افراد به راحتی با هم صحبت كنند و غذا تناول نمایند. موسیقی نباید بلند و یا بسیار با صدای كم باشد.
به این صورت كه در حالیكه شنیده میشود، اما نباید فضای رستوران را پر كند، موسیقی شما در رستوران باید با منوی غذایی شما مطابقت داشته توصیه میشود از (بلندگو)های مناسب در زوایای مختلف رستوران استفاده شود ابداً از یك دستگاه با یك بلندگو، موسیقی پخش نكنید، موسیقی باید در رستوران به صورت كامل و یكسان پخش شود، توصیه بر این است كه درجه بلندگو را از شماره 22 بالاتر نبرید.
اشتباه ششم: فضای سرد!!
مسلما در آشپزخانه رستوران با وجود اجاقگاز و وسایل پختو پز، بسیار گرم میباشد اما باید در رستوران توجه به محیط نشستن مهمانان به صورت خاص داشته باشید، افراد مایل نیستند با كت و پالتو غذا بخورند بنابراین گرمای محیط بایستی مناسب با فصل پیشبینی شود.
اشتباه هفتم: دكوراسیون اشتباه
شاید به كرات وارد رستورانهای شده باشید كه قسمتی از آن دارای تزئینات مكزیكی، قسمتی دارای اشكال قرون وسطائی و قسمت دیگر فرانسوی بوده و تزئینات مساجد تركیه را نیز داشته باشد ممكن است كه این رستوران در مالكیت افراد مختلف بوده و هزینه بازسازی نیز بسیار گران باشه اما خوب است بدانیم، اینگونه رستورانها، در جلب مشتری ناتوان خواهند بود اینگونه رستورانها فقط برای یك بار میزبان افراد خواهند بود و افراد را به تجربه دیگر از آن رستوران ترغیب نمیكند.
شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.
بازگشت به صفحه نخست
نقل از :samatak