نون با کچلیک و یک استراتژی غذایی


پایگاه خبری لقمه: کلیپ کچلیک ثابت می کند که صنایع غذایی و رستوران های ما می توانند با بهره گیری خلاقانه و سالم از طریق ساخت کلیپ های سرگرم کننده به تبلیغ محصولات خود بپردازند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لقمه ، اگر از اهالی فضای مجازی و عضو شبکه های اجتماعی باشید با کلیپ پسربچه مازندرانی به اسم «امیر عباس» مواجه شدید که به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد و او را به شهرت ملی رساندآنچه که باعث توجه افکار عمومی به این کلیپ و محبوبیت آن شد را باید در دو چیز جستجو کرد. یکی لهجه شیرین و نمک ذاتی خود امیرعباس و لحن حرف زدنش و دیگری اسم بردن از کدوی سبز که در زبان مازندرانی به آن کچلیک می گویند.

 

 

انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی و محبوبیت امیرعباس موجب شد تا کچلیک و خورشتی که از آن تهیه می شود به عنوان یک نوع غذا، جذابیت پیدا کند و خیلی ها به سراغ جستجوگرهای اینترنتی رفتند و واژه «کچلیک» را سرچ کردند و بالطبع با طبخ غذاهایی که از این میوه یا صیفی جات تهیه می شود آشنا شدند.

 

جالب اینکه یکی از رستوران های شهر بابل در مازندران که زادگاه امیرعباس است نیز «نون با کچلیک» را به عنوان منوی جدید خود در سال 96 اعلام کرد و به تبلیغ آن پرداخت.

 

با توجه به اصول تبلیغات و کارکردهای رسانه ای که پخش این کلیپ دارد می توان حدس زد که نون با کچلیک یا تهیه انواع غذاهایی که با کدوی سبز قابل طبخ است در مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته و حالا دیگر این ماده غذایی بیش از گذشته شناخته شده و می تواند از یک غذای محلی و شمالی به مناطق دیگر ایران نیز گسترش یافته و به منوی بسیاری از رستوران ها و مراکز تهیه غذا دست کم در همان منطقه شمال که اتفاق در طول سال با بیشترین حجم مسافر از سایر نقاط ایران نیز مواجهه است،تبدیل شود.

 

آنچه که فراتر از پخش این کلیپ و در پس کارکرد سرگرم کنندگی آن وجود دارد عنصر آگاهی بخشی و تبلیغ درباره یک ماده یا الگوی غذایی است. این کلیپ به طور ناخواسته موجب معرفی و معروفیت یک نوع غذا شد که پیش از آن چندان شناخته شده نبود و همین تجربه نشان می دهد که چگونه می توان از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه های مجازی در معرفی، تبلیغ و ترویج یک نوع ماده غذایی یا الگوی غذایی بهره برد و با یک استراتژی غذایی به وجوه بازاریابی و بازارسازی آن پرداخت.

 

امروزه صنعت سرگرمی سازی این امکان را فراهم کرده تاز ظرفیت و ظرافت های آن برای رونق و بهبود کسب و کار استفاده کرد و این کلیپ به طور ناخواسته،کارکردهای آن را اثبات کرد. از این رخداد مجازی می تواند الگوبرداری کرد و با ایده پردازی های سرگرم کننده به معرفی و تبلیغ یک محصول پرداخت.

 

صنایع غذایی و رستوران های ما می توانند با بهره گیری خلاقانه و سالم از طریق ساخت کلیپ های سرگرم کننده به تبلیغ محصولات خود پرداخته و از این طریق به گسترش و بهبود بازار خود کمک کنند. از طریق همین کلیپ که با هشتگ «نون با کچلیک» یا «کچلیک» هم قابل ردیابی است این ماده غذایی در افکار عمومی شناخته شد و بالطبع بازار فروش جدیدی برای صاحبان رستوران و حتی تره بارفروشی ها فراهم شد تا مردم نون با کچلیک را تجربه کنند. این یعنی تبدیل شدن «نون با کچلیک» به یک «استراتژی غذایی».

 
نویسنده: سید رضا صائمی

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 


نقل از :اختصاصی پایگاه خبری لقمه- باز نشر این مطلب تنها با ذکر منبع و نام مولف مجاز است

کد: 10959 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين بازدید: 8156 ساعت: 9:38 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی پایانه های فروشگاهی اعلام شد ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۰ آبان
2 افزایش ۳ میلیون تن ظرفیت جذب ماده خام کشاورزی در سال جاری ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ آبان
3 اطعام بیش از ۱۳ هزار زائر رضوی در مسیر مشهد ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۲ شهريور
4 نیکبخت: حکم عزل 3 مقام وزارت جهاد کشاورزی لغو نشده ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور
5 ۲.۶ میلیون کالا و خدمات در سامانه مودیان مالیاتی کدگذاری شد ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
6 تسهیل صدور مجوز کسب و کار تنها برای هتل و بوم گردی‌ها ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
7 پشت پرده شرکت صنایع بهشهر چه می‌گذرد؟ ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
8 امسال نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
9 تبلیغ غیرقانونی در ویژه برنامه المپیکی تلویزیون ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
10 دلیل کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار ۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد
11 حجم صادرات گیاهان دارویی از ابتدای امسال تا کنون چقدر بود ۱۴۰۲ دوشنبه ۲ بهمن


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  راهایی برای فرار از آلودگی های هوای تهران پایگاه خبری لقمه:« تهران ما را خواهد کشت» اگر شما ...

  16 ماده‌ غذایی پاییزی برای لاغری مسلماً هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی وجود ندارد که ...

  آلودگی هوا خطر كمبود ویتامین D را در نوزادان تشدید می‌كند نتایج یك مطالعه جدید نشان می‌دهد كه تماس مادران با...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

میهمانی‌های یک بار مصرف! سفره های ساده لبه توری جای سفره های طرح دار را گرفت و گل سرخی ها برچیده شد و نوبت به ظروف پیرکس و آرکوپال و سرامیک رسید. تحول و تجدد به همین جا ختم نشد بلکه این تغییرات، سفره ایرانی را در فهرست سنت های در آستانه انقراض قرار داد.
شب یلدا فقط برای خوردن میوه و تنقلات نیست/ آداب غیرمرسوم را از شب یلدا حذف کنید پایگاه خبری لقمه: شاید نتوان برای برخی آداب و رسوم شب یلدا جایگزینی تعریف کرد، اما حالا در این شرایط اقتصادی بیایید کاری کنیم که دیگر انار دانه درشت و هنداونه بزرگ قرمزرنگ مشکلی بر مشکلات خانواده‌ها در این شب باستانی اضافه نکند.
فرآیند رزرو هتل در سیستم‌های رزرواسیون پایگاه خبری لقمه: پس از انتخاب مقصد سفر، در کنار خرید بلیط، اولین کاری که باید انجام دهید، رزرو هتل است. البته انتخاب هتل نیاز به دقت و زمان کافی دارد؛ چراکه محل اقامت در کیفیت سفر تاثیر زیادی می‌گذارد.
با ضدچروک و لک طبیعی آشنا شوید پودر جوانه گندم سرشار از ویتامین C و E است. از همین‌رو یک ضد‌لک قوی به شمار می‌رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند.