چگونه یک مغازه دار موفق باشیم


پایگاه خبری لقمه: خرده فروشی شاید چالش بزرگی باشد؛ به ویژه در سال های اخیر که غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون سر برآورده اند.

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، خرده فروشی شاید چالش بزرگی باشد؛ به ویژه در سال های اخیر که غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون سر برآورده اند. احتمالا این جملات را شنیده اید که «خرده فروشی مرده است» و «فروشگاه های فیزیکی دیگر توان رقابت ندارند». اما واقعیت این است که آمار چیز دیگری را نشان می دهد و تاکید می کند خرده فروشی همچنان می تواند به راه خود ادامه دهد.

 
مشتری خود را بشناسید
 
این نکته بدیهی به نظر می رسد، اما اگر بدانید چه تعداد از برندها و خرده فروش ها برای مخاطبانِ اشتباه بازاریابی می کنند، شگفت زده خواهید شد.
 
چینش محصولات
 
پژوهش ها رابطه مستقیمی میان قابل رویت بودن قفسه ها و میزان خرید نشان می دهند. براساس تحقیقی که POPAL در سال 2014 انجام داد، قرار دادن محصولات در انتها و وسط راهرو باعث می شود خریدارها بهتر آن ها را ببینند.
 
بسته بندی موثر است
 
تحقیقات نشان می دهند بسته بندی می تواند اثر بسیار زیادی روی تصمیم مشتری ها بگذارید. عواملی مانند اندازه و شکل، رنگ، جنس و فونت، همگی روی ادراک مشتری تاثیر می گذارند.
 
شخصی سازی تجربه خرید
 
این موضوع بسیار مهمی است و باید کاملا به آن توجه کرد. خریداران فقط به دنبال خرید نیستند؛ آن ها تجربه ای شخصی سازی شده می خواهند. زمانی که مشتری تان را شناختید، می توانید این شناخت را به پیشنهادها و فروش های ویژه شخصی سازی شده ترجمه کنید.
 
محصولات را به شکل مناسبی نمایش دهید
 
نمایش محصولات در محل خرید، آخرین فرصت شما برای اثر گذاشتن روی تصمیم خریدار است؛ پس این کار را به شکلی هوشمندانه انجام دهید.
 
 
به مشتری تان اطلاع رسانی کنید
 
چرا خریدار باید در میان محصولات رقبا محصول شما را انتخاب کند؟ مصرف کننده ها همواره در پی یافتن پاسخ این پرسش اند. افراد علاقه زیادی به اطلاعات دارند و هرچه در فروشگاه اطلاعات بیشتری به آن ها بدهید، بهتر است.
 
از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید
 
امروزه واژه «دیجیتال» گستره وسیعی را در بر می گیرد. شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، اپلیکیشن های تلفن های هوشمند و حتی اپلیکیشن های دیجیتال درون فروشگاه، همگی «دیجیتال» هستند.
 
قابل اعتماد باشید
 
برندهایی مانند گوگل، کوکاکولا و دیزنی معمولا چه کار می کنند؟ آن ها حس اعتماد ایجاد می کنند و به این ترتیب به باارزش ترین برندهای دنیا تبدیل شده اند. البته منظور ما تقلید از این برندها نیست، بلکه شما باید روی برند و فروشگاه خودتان تمرکز کنید.
 
ترجمه: حسام حسین پور

 

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 


نقل از :روزنامه آسمان آبی

کد: 13360 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان بازدید: 4255 ساعت: 4:06 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر



نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  رژیم‌های فاقد کربوهیدرات‌ خطر سرطان را بالا می‌برند متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند برخی از رژیم‌های غذای...

  نکات مهم در رژیم درمانی بیماران سلیاکی پایگاه خبری لقمه: با رعایت رژیم غذایی فاقد گلوتن ع...

  ۱۰ ماده غذایی برای تامین پروتئین بدن اگر در فکر سوزاندن چربی های اضافه بدن و کاهش وزن خ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

بخور و نخورهای روزهای آلوده/ تغذیه‌ مناسب هنگام آلودگی هوا را بشناسید پایگاه خبری لقمه: یک متخصص تغذیه با اشاره به بخور و نخورهای روزهای آلوده، گفت: کسانی که فقر آهن، ید و سلنیوم در بدن داشته باشند، بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند.
چرا بادام ایرانی از بادام‌های خارجی بهتر و گران‌تر است؟ پایگاه خبری لقمه: ذائقه ایرانی بادام بومی را بیشتر می پسندد و طعم بادام وارداتی را به رغم ظاهر زیباترش نمی پسندد. اما این همه ماجرا نیست و دلایل برتری بادام ایرانی نسبت به بادام وارداتی زوایای دیگری هم دارد.
راه‏های مقابله با خستگی بعد از غذا همه ی ما با خستگی بعد از غذا آشناییم به خصوص بعد از ناهار که معمولا بیشتر از وعده های دیگر غذا می خوریم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این اتفاق می افتد و یا در برابر آن چه کاری می توان کرد؟
هرگز این مواد غذایی را پس از تاریخ انقضای مصرف نکنید تاریخ انقضا بر روی بسته‌بندی مواد غذایی درج شده و به این وسیله مصرف کننده از تاریخ تولید و انقضا محصول مطلع می‌شود. مصرف برخی مواد غذایی بعد از تاریخ انقضا موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.