نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  مهمترین عامل شیوع سرطان‌ یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سبک زندگی و به ...

  تأثیر شیر مادر بر رشد کودک

  چه نوع غذاهایی روند پوکی استخوان را تسریع می‌کند؟ کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: روند...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آیا شیر و لبنیات چاق کننده هستند؟ اگر شما هم فردی درگیر رژیم غذایی و برنامه‌های کاهش وزن باشید بدون شک این جمله را شنیده‌اید که لبنیات چاق می‌کنند! اما اگر این حرف‌ها باعث شده شما هم شیر و لبنیات را از زندگی‌تان بیرون کنید ما خبر خوبی برای شما داریم.
سه استراتژی ممکن برای برخورد با همه‌گیری کرونا در ایران پایگاه خبری لقمه: اتخاذ یک سیاست تهاجمی که مانند کشورهای چین و کره ظرف سه ماه بیماری را تقریبا ریشه کن کند و ما را به زندگی عادی برگرداند بسیار بهتر از ماه‌ها زندگی در ترس با عواقبی غیرقابل پیش بینی است.
نشانه‌‌ های بیماری وبا چیست؟ وبا، یکی از بیماری‌های اسهالی است. بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده افراد بیمار ترشح می‌شود. وبا در دو تا پنج درصد بیماران، اسهال شدید ایجاد می‌کند که شبیه آب برنج بوده و بی‌بو است یا گاهی بوی ماهی می‌دهد. اسهال شدید آبکی، استفراغ بدون احساس تهوع قبلی و عطش فراوان از علائم بیماری وبا هستند. نکته قابل توجه در بیماری وبا این است که در این بیماری، ‌دل درد یا دل پیچه وجود ندارد.کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند در صورت وجود علائم فوق، فورا باید به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه شود.
باورهای تغذیه‌ای رایج اما نادرست! شکر باعث دیابت می‌شود،تمام چربی‌ها بد هستند، حذف وعده‌های غذایی باعث کاهش وزن و ... از باورهای نادرستی هستند که در جامعه رواج دارند.