نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  شیرینی هایی که شما را زشت می کنند! اگر عاشق شیرینی هستید باید در خوردن آن بسیار دقت ک...

  نکاتی درباره انتخاب و طبخ برنج پلو و چلو از غذاهای اصیل ایرانی است که باید در طبخ...

  خطر ریواس برای فشارخونی‌ها یک کارشناس تغذیه عنوان کرد: ریواس سرشار از سلنیوم ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

جینسنگ چیست؟/ چرا اینقدر مهم شده است/جینسنگ و کاهش وزن یکی از جدیدترین خبرهای تغذیه‌ای که امروزه به گوش می‌رسد اندر خواص جینسنگ است؛ با این همه خبرهای مختلف ممکن است به این فکر بیفتید که واقعاً این جینسنگ برای چه خوب است؟ و یا این که اصلاً این جینسنگ (Ginseng) چیست؟
صبحانه، ناهار یا شام؟ کدام را حذف کنیم؟! وعده های غذاییبه طور کل در علم تغذیه در مورد یک وعده غذایی صحیح صحبت نمی‌شود و در مورد الگوی خوراکی صحیح صحبت می‌شود.
آیا خواص سبزی ها با طبخ از بین می رود؟ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه:«برخی از اجزای غذایی و مواد مغذی سبزی ها مثل ویتامین های محلول در آب و ویتامین C نسبت به حرارت و محیط قلیایی بسیار حساس بوده و حرارت می تواند به درجاتی خواص آن را از بین ببرد.» تاکید کرد:«برای حفظ ویتامین C سبزی ها به هنگام پخت، سبزی را به ناگهان در آب جوش بریزید.»
پرخوری موجب درد مفاصل/کم‌خوری باعث پیری زودرس یک متخصص طب سنتی گفت: در پرخوری جذب غذا به‌درستی صورت نمی‌پذیرد و موجب ضعف معده، تنگی نفس و درد مفاصل شده،همچنین در کم‌خوری و تداوم آن، قوای بدن تحلیل رفته ضعف در بدن بروز می‌کند که سوءتغذیه یا کم‌خوری منجر به پیری زودرس می‌شود.