نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  مصرف مایعات در زمستان چقدر مهم است؟ در فصل زمستان نیز مصرف مقادیر کافی آب و مایعات را ...

  10 تفاله غذایی که بهتر است آنها را دور نریزید ته مانده ها و تفاله های بعضی از غذاها و میوه هایی ...

  مبتلایان به فشارخون آب کرفس بخورند یک متخصص تغذیه گفت: کرفس خواص زیادی دارد که مهم‌تر...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

تغذیه از دیدگاه ابوعلی‌ سینا(1) با نگاهی به طب سنتی و تطبیق آن با علوم امروزی در می‌یابیم که حکمای پیشین با چه ظرافت، دقت و حساسیتی به مواردی که ما امروزه به عنوان اصول تغذیه صحیح آن‌ها را می‌شناسیم، اشاره نموده‌اند که این مسئله، مهر تأییدی بر دانش و فراست آن‌ها در سالیان دور است.
40 نکته تغذیه‌ای و بهداشتی در تهیه و عرضه غذا بنا بر اعلام متخصصان سلامت، شرط اصلی سالم زیستن برخورداری از تغذیه صحیح است و تغذیه صحیح یعنی رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه. به این معنی که به مقدار کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن در غذای روزانه استفاده کرده و این میزان نیاز نیز انواع مختلف مواد غذایی در بر گیرد.
طبیعی‌ چاق شوید همیشه در مقابل افرادی‌که تمام فکر و ذکرشان لاغر شدن و کاهش وزن است، افرادی هم هستند که به چاق شدن فکر می‌کنند و حاضرند هر کاری انجام دهند تا فقط چند کیلویی چاق‌تر شوند.
تغذیه از دیدگاه ابوعلی‌ سینا (2) غذای اشخاص سودایی مزاج باید بسیار نم‌بخش و کمتر گرمی باشد، غذای صفرایی مزاجان باید نم‌بخش و خنک‌کننده باشد. کسی که خونش گرم مزاج است نیازمند خوراکی‌های سرد و کم‌تغذیه است. کسی که خونش بلغمی است باید خوراکش اندک، گرم و لطیف باشد.