نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  نوشیدن شیر و آب فراوان راز تغذیه سالم در هوای آلوده دانشیار گروه تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی شهی...

  هر یك كیلوگرم اضافه وزن، 5 درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد معاون فدراسیون بین المللی دیابت با اشاره به اینكه ...

  سبوس گندم، برای سیستم گوارشی مفید است لقمه: سبوس گندم، فیبر غذایی است که در آب حل نمی شو...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

در هفته چقدر گوشت قرمز بخوریم؟ یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: مصرف بالای گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده که همبرگر و کالباس شامل آن می‌شود می‌تواند از علل ایجاد سرطان روده باشد. حتی گوشت قرمز دودی یا نمک‌سود هم باعث ایجاد مواد سرطان‌زا می‌شود.
آشنایی با 10 روش‌ تشویق کودک به خوردن سبزیجات از آن‌جا که سبزی‌جات دارای خواص فراوانی به خصوص برای کودکان هستند در این‌جا چند راهکار را به شما معرفی می‌کنیم تا کودک شما به خوردن این گروه غذایی تمایل بیشتری نشان دهد.
چقدر روغن و چربی مصرف کنیم؟ چربی ها و روغن های خوراکی نقش مهمی در تغذیه ما دارند. بسیاری از فعالیت های روزانه بدن ما با کمک همین ماده خوراکی انجام می شود.
تغذیه خوب برای داشتن حافظه خوب می‌دانیم هر غذایی که می‌خوریم تاثیر خاصی بر بدن‌مان می‌گذارد و تغییراتی مثبت یا منفی در آن ایجاد می‌کند. البته چنین تغییراتی فقط به جسم محدود نمی‌شود و حتی می‌تواند وضع مغزی و فکری ما را هم تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است طوری غذا بخوریم که نیازهای مغزمان هم بخوبی تامین شود.