نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  با مصرف حبوبات کلسترول بد را کاهش دهید بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه حبوبات پخته به...

  قطع نمک از عوامل افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته دانشمندان هشدار دادند که قطع کردن مصرف نمک، می‌تو...

  توت‌فرنگی، نوبرانه‌ای کم کالری توت‌فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

18 راه برای کاهش وزن و لاغری امروزه بسیاری از مردم لاغری را از جمله مشخصه‌های اصلی جذابیت و زیبایی می دانند، انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با رژیم های غذایی در کشورهای غربی و شرقی شاهد بر این مدعاست.
آیا لاغر شدن با آب امکان‌پذیر است؟ یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی بابیان اینکه یکی از عادت‌های غذایی غلط در ایران نوشیدن چای یا قهوه بلافاصله بعد از صرف هر وعده غذایی است، گفت: «این عادت غلط غذایی ممکن است به‌مرورزمان باعث بروز کم‌خونی مخصوصاً در خانم‌ها شود چراکه با رقیق شدن شیره‌های گوارشی عمل هضم به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و همچنین ترکیبات موجود در چای مانع جذب برخی از املاح و مواد معدنی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها آهن مخصوصاً آهن با منشأ گیاهی است.»
زعفران تقلبی را چطور تشخیص بدهیم؟ تقلب در مواد غذایی این روزها كاسبی پر‌در‌آمدی برای سودجویان شده است. متخلفان هم البته برای همین چند لقمه نان حرامی كه به‌دست می‌آورند، زحمت زیادی می‌كشند و آنقدر روش‌های جدید ابداع ‌كرده‌اند كه رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید شناسایی این تقلب‌ها نیازمند خلاقیت است.
باورهای اشتباه اما رایج تغذیه‌ای امروزه اطلاعات فراوان و حتی اشتباه در مورد تغذیه‌، تشخیص یک الگوی صحیح تغذیه‌ای را دشوار کرده است.