نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  افزایش انرژی و تمرکز با این مواد غذایی بسیاری از مواد خوراکی تاثیر درمانی دارند و در اغل...

  توت فرنگی کلسترول خون را کاهش می‌دهد یک کارشناس تغذیه گفت: توت فرنگی کلسترول خون را کاه...

  رژیم غذایی سالم چقدر هزینه دارد؟ صرفه‌جویی یکی از آن عادت‌های پسندیده‌ای است که حتی...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آنچه درباره آرد سوخاری نمی دانستید هر وقت سر سفره نان باگت داریم، مادربزرگ می گوید: «خمیر وسطش رو دور نریزید!» و بعد از غذا هم آنها را جمع می کند و به آشپزخانه می برد ...
میوه های ممنوعه برای دیابتی ها/دیابتی ها شیر را از برنامه غذایی حذف نکنند یک عضو هیات علمی دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت کشور را افراد مبتلا به دیابت تشکیل می دهند، شیوه زندگی مردم را علت اصلی افزایش آمار ابتلا به دیابت دانست و تاکید کرد:« ذائقه کودکان ما از سنین کم به مصرف مواد شیرین آشنا می شود لذا در بزرگسالی تمایل زیادی به مصرف شیرینی جات پیدا می کنند.»
دیابت پشت گوش یک چهارم ایرانیان یک فوق تخصص غدد گفت:‌ رشد دیابت در یک دهه گذشته دو برابر شده، ۴ میلیون نفر مبتلا و ۵ میلیون نفر در خطر ابتلا هستند، با این روند تا دو دهه آینده از هر ۴ ایرانی بزرگسال یکی دیابت دارد یا در شرف بیماری است. سیاستگذاری ها نیز فقط روی کاغذ باقیمانده است.
تغذیه مناسب مقابله با آنفولانزا پایگاه خبری لقمه: در حال حاضر بیشترین و موثرترین راه مقابله با آنفلوآنزا تزریق واکسن است ولی در کنار آن، مصرف پروتئین‌های کافی و ویتامین‌ها و به‌ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها از قبیل پیش‌ساز ویتامین A، کاروتنوئیدها، ویتامین C و املاحی چون سیلینیوم و روی در بازسازی سلول‌ها نقش اساسی دارند.