نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  این میکروب قاتل معده است در صورت عدم درمان، این میکروب 30 درصد عامل سرطان م...

  نکات لازم برای خوردن وعده غذایی در نمایشگاه‌ها محققان می‌گویند قبل از خرید مواد غذایی، توجه کنید ...

  تخمه هندوانه برای کاهش سطح کلسترول بد خون مفید است متخصصان تغذیه می‌گویند تخمه هندوانه که بیشتر مردم ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آیا سیر برای سرماخوردگی خوب است؟ در رساله ذهبیه امام رضا(ع) توصیه شده است که در ماه آخر زمستان سیر مصرف شود.در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که می فرمایند: سیر بخورید و با آن مداوا کنید. یعنی حضرت هم توصیه به مصرف غذایی و هم دارویی سیر می کنند.هم چنین می فرمایند: درمان هفتاد بیماری در سیر است که بنا به نظر محققان کلمه هفتاد دلیل بر کثرت است؛ یعنی سیر بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. در حدیث دیگری نیز پیامبر اکرم(ص) به حضرت امام علی(ع) توصیه می کنند که سیر بخورید و اگر من هم با فرشته هم سخن نمی شدم سیر می خوردم.
آشنایی با عادات غذایی خوب و بد در ایران ما ایرانی‌ها در گذشته عادت‌های بسیار خوب غذایی داشتیم که به مرور بسیاری از آنها را فراموش کرده‌ایم؛ عادت‌هایی مثل دور هم غذاخوردن، مصرف کمتر گوشت‌ قرمز و خوردن مواد غذایی تازه.
کدام نان را باید انتخاب کرد؟ به نظر شما کدام نان سالم‌تر است و گزینه بهتری برای همراهی غذاهای شماست؟ سنگک، بربری، تافتون یا لواش؟! برای شما ارزش غذایی نان مهم است یا مدت زمان ماندگاری‌اش؟! در ادامه پاسخ کارشناسان تغذیه به این سؤال‌ها را بخوانید.
خواص درمانی کاسنی کاسنی از جمله گیاهانی است که مصرف آن به سلامت شما کمک می‌کند. عرق این گیاه قلب، کبد و کلیه را فعال می‌کند.