نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  ایرانی ها بیش از حد نمک می خورند پایگاه خبری لقمه: رئیس گروه تغذیه و دارویی دانشگاه...

  چرا برخی افراد هیچ وقت لاغر نمی مانند؟ رژیم غذایی همیشه تنها عامل اضافه وزن و چاقی نیست. ...

  حقایقی درباره "تاریخ انقضا"ی موادغذایی برای بسیاری از ما بارها اتفاق افتاده که مقابل یخچا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

خودکشی دسته جمعی ایرانی ها با مواد غذایی! وزیر بهداشت در همایش روز جهانی غذا آمار تکان دهنده ای از مصرف سالانه مواد غذایی در ایران داد.
آیا خواص سبزی ها با طبخ از بین می رود؟ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه:«برخی از اجزای غذایی و مواد مغذی سبزی ها مثل ویتامین های محلول در آب و ویتامین C نسبت به حرارت و محیط قلیایی بسیار حساس بوده و حرارت می تواند به درجاتی خواص آن را از بین ببرد.» تاکید کرد:«برای حفظ ویتامین C سبزی ها به هنگام پخت، سبزی را به ناگهان در آب جوش بریزید.»
فرهنگ و سنت‌های غذایی مرسوم در کشور چین پایگاه خبری لقمه: جمهوری خلق چین، پر جمعیت ترین کشور جهان است و دو بخش خودمختار به نام های هنگ کنگ و ماکائو دارد. مردم این کشور پهناور، فرهنگ، سنت، اعتقاد، سبک زندگی، پوشاک و باورهای خاص و ویژه ای دارند که نمونه مشابه آن ها را در کمتر کشورهای دنیا می توان شاهد بود.
آیا ماست هم خراب می‌شود؟ ماست بعد از گذشت تاریخ انقضا طعمی ترش پیدا می‌کند. البته خوردن ماست ترش هیچ ضرری ندارد اما فایده‌ای هم به بدن نمی‌رساند. از ماست ترش‌شده می‌توان برای تهیه دوغ استفاده کرد اما ارزش غذایی بسیار کمتری نسبت به ماست شیرین دارد.