نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  با آب اضافی حاصل از پخت‌وپز چه کنیم زمانی که بدانید مواد آب‌پز هر کدام ماده مغذی‌ای در...

  آشنایی با خواص سالم‌ترین روغن‌های خوراکی متخصصان تغذیه اخیراً فهرست هشت مورد از سالم‌ترین ر...

  رهایی از رژیم های سفت‌و‌سخت با فیبـر تابستان از راه رسیده. سفر، مهمانی، دورهمی‌های شبان...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

چرا باید تا می توانیم میوه و سبزی بخوریم؟ آیا می دانید چرا توصیه به خوردن میوه و سبزی فراوان است؟ بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است. همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد. تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند.
با چربی های تیره به آسانی لاغر شوید! تا همین اواخر ، دانشمندان گمان نمی کردند که افراد بزرگسال دارای این نوع چربی باشند . بلکه تنها تصور می شود نوزدان برای حفظ گرمای بدن دارای چنین نوع چربی هستند و بعدها با شکل گرفتن ماهیچه های بیشتر این نوع چربی از بین می رود. اما تحقیقات اخیر ثابت کرده که بیش از نیمی مردان زنان دارای این نوع چربی می باشند.
راهکارهای درمان بی اشتهایی کودکان بهبود وضعیت تغذیه،‌ گسترش و در دسترس بودن انواع خوراکی‌ها و البته تولید انبوه تنقلات متنوع اشتهای ناچیز معده‌های کوچک را به سرعت اشباع می‌کند و هنگامی که والدین مشاهده می‌کنند​ فرزندشان سر سفره غذا از خوردن امتناع دارد نگران و حیران می‌مانند که چگونه او را به خوردن تشویق کنند.
چه نكاتی را در تهیه غذای خانگی رعایت كنیم؟ در دستورهای غذایی میزان روغن مورداستفاده را به نصف تا یك سوم میزان پیشنهاد شده كاهش دهید