نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  آداب غذا خوردن در سفر از نگاه طب سنتی/برای جلوگیری از آب به آب شدن چه کنیم یک متخصص طب سنتی توصیه کرد: برای پیشگیری از بیماری...

  دلیل پوسیدگی فزاینده دندان‌های کودکان چیست؟ پایگاه خبری لقمه: یک متخصص دندانپزشک کودکان گفت: ا...

  این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود در این مقاله مواد غذایی مفیدی را معرفی می‌کنیم که...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

سبزی فریزری بهتر است یا خشک شده؟ متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه حداقل پنج سهم میوه و سبزیجات باید در سبد غذایی افراد قرار بگیرد چرا که این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن می‌رسانند. البته هر چند وقت یک‌بار اخباری مبنی بر آلودگی سبزیجات به دلیل آبیاری با آب‌های آلوده یا کودهای غیراستاندارد مطرح می‌شود و کارشناسان از مردم می‌خواهند مثلا در تهران سبزیجات مصرف نکنند.
مستحبات و مکروهات غذا خوردن در این مقاله، برخی از مواردی که باید هنگام خوردن غذا رعایت شوند، اموری که ترک آنهاهنگام غذا خوردن شایسته است،حالاتی که غذا خوردن در آنها نکوهش شده،آدابی که رعایت آنها به هنگام غذا خوردن با دیگران ضروری است وآداب پایان غذا و برچیدن سفرهاز نظر احادیث و روایات اسلامی برشمرده شده است.
خواص شگفت انگیز کاکائو به دنبال مطالعاتی كه روی تأثیر كاكائو در پیشگیری از حملات قلبی انجام شد، محققین به این نتیجه رسیدند كه خوردن كاكائو با كاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط است.تمامی‌گیاهان، رنگدانه‌هایی دارند كه می‌توانند از بروز بیماریها جلوگیری كنند. مثلاً ماده سولفورافان (Sulforophane) موجود در كلم براكلی، از وقوع سرطان پیشگیری می‌كند و همچنین ماده آلیكین (allicin) در سیر و رنگدانه كپسایسین (capsaicin)درانواع فلفل از حملات قلبی جلوگیری می‌كنند. گیاه كاكائو نیز، مانند سایرغذاهای گیاهی، املاح و مواد آنتی اكسیدان خاص خود را دارد كه باعث كاهش ابتلاء به بیماریهایی مثل بیماری قلبی می‌شود.آنتی اكسیدان قوی موجود در دانه‌ كاكائو، فلاوونوئید است.
برای از بین بردن بوی بد غذا چه کنیم؟ راه حلی برای از بین بردن بوی بد غذااگر هنگام درست کردن غذا از بوی بد پیاز داغ و یا سیر داغ و ... رنج می برید راهکاری زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.