نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  توصیه های دارویی و تغذیه‌ای به روزه داران/ خودسرانه دارو را قطع نکنید پایگاه خبری لقمه: روزه، عبادتی است که فواید روحی و...

  10 روش طبیعی برای درمان سرفه پایگاه خبری لقمه: اگر سرفه تان بیش از یک هفته طول ...

  ارزش غذایی و خواص انواع گوشت اگرچه بیشترمتخصصان تغذیه بر این باورندکه خوردن مقد...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

بررسی وضعیت تغذیه ای دانشجویان ایران پایگاه خبری لقمه: مسئول گروه تغذیه بالینی وزارت بهداشت گفت:بررسی ها نشان می دهد بیش از 6 درصد از دانشجویان تمام روزهای هفته از نوشابه یا آبمیوه صنعتی استفاده می کنند، حدود 57 درصد نیز به ندرت از آن استفاده می کنند. همچنین حدود 5/12 درصد دانشجویان تمام روزهای هفته از شیرینی جات ، مصرف می کنند و حدود 6 درصد نیز اصلا شیرینی مصرف نمی کنند. این در حالی است که توصیه می شود مقدار مصرف انواع شیرینی باید به حداقل برسد.
آویشن چاشنی معطر و ضدعفونی‌کننده گیاه آویشن کلکسیونی از خواص مفید برای سلامت بدن و حاوی انواعی از املاح معدنی و ویتامین‌ها است که برای تامین انرژی بدن و تقویت حس سلامتی سودمند هستند.
ارتباط رنگ‌ها با غذا خوردن/ رنگ‌ها و وزن افراد رنگ‌ها روی عملکرد بدن ما تأثیرگذار هستند، به طور مثال بعضی از رنگ‌ها باعث بالا رفتن فشارخون افراد می‌شوند و ایجاد هیجان می‌کنند و بر عکس بعضی دیگر از رنگ‌ها باعث ایجاد احساس آرامش در افراد می‌شوند.
مصرف شیر گاو در دوره نوزادی موجب آسیب دستگاه گوارش می‌شود یک فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه عدم درمان خونریزی‌های گوارشی کودکان تاثیرات سوئی بر رشد و وضعیت قلبی آنان دارد، گفت: مصرف شیر گاو در دوره نوزادی موجب آسیب به مخاط دستگاه گوارش خواهد شد؛ بنابراین کودکانی که زمینه آلرژی‌های غذایی دارند در صورت مصرف شیر گاو، دچار خونریزی‌های گوارشی می‌شوند.