نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  1۰ نکته ضروری بهداشتی برای تهیه غذای نذری یک کارشناس تغذیه ۱۰ نکته بهداشتی ضروری را برای حفظ...

  رفع بوی بد دهان در روزه داران یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رم...

  هشدار معاون سازمان غذا و دارو در مورد مصرف نمکهای صنعتی معاون غذای سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف نمکهای ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

نشانه‌‌ های بیماری وبا چیست؟ وبا، یکی از بیماری‌های اسهالی است. بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده افراد بیمار ترشح می‌شود. وبا در دو تا پنج درصد بیماران، اسهال شدید ایجاد می‌کند که شبیه آب برنج بوده و بی‌بو است یا گاهی بوی ماهی می‌دهد. اسهال شدید آبکی، استفراغ بدون احساس تهوع قبلی و عطش فراوان از علائم بیماری وبا هستند. نکته قابل توجه در بیماری وبا این است که در این بیماری، ‌دل درد یا دل پیچه وجود ندارد.کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند در صورت وجود علائم فوق، فورا باید به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه شود.
تغذیه از دیدگاه ابوعلی‌ سینا (2) غذای اشخاص سودایی مزاج باید بسیار نم‌بخش و کمتر گرمی باشد، غذای صفرایی مزاجان باید نم‌بخش و خنک‌کننده باشد. کسی که خونش گرم مزاج است نیازمند خوراکی‌های سرد و کم‌تغذیه است. کسی که خونش بلغمی است باید خوراکش اندک، گرم و لطیف باشد.
همه چیز درباره محبوب‌ترین نوشیدنی دنیا برای تعداد بی‌شمار مردمی که به این نوشیدنی باستانی و 5 هزار ساله وابسته‌اند، چای یعنی زندگی، یعنی آغاز روز و در یک کلام بخشی از فرهنگی جهانی که پیر و جوان در هر نقطه این کره خاکی روز خود را با آن آغاز می‌كنند و ادامه می‌دهند.
عجیب‌ترین رژیم‌های لاغری جهان برخی انسان‌ها چنان راه‌های عجیب و غریبی برای رژیم گرفتن انتخاب می‌كنند كه نام‌شان در كتاب‌های مربوط به ركوردهای عجیب و غریب ثبت می‌شود. این شاید عجیب و غریب‌ترین راه‌های رژیم غذایی در تاریخ باشد.