نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  آیا مصرف سیر باعث لاغری می‌شود؟ سیر جلوی اشتها را می‌گیرد، برای همین افرادی که سیر...

  آدامس بجویم یا نجویم؟! آدامس به شکل ها و رنگ های مختلف به عنوان پرعرضه تر...

  تولید کامپوزیت‌های دندانی با ثبات رنگ بالا در ایران پایگاه خبری لقمه: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

چرا در میانسالی دچار افزایش وزن می شویم؟ افزایش وزن در دوران میانسالی یک مشکل مرسوم و مبتلا، به ویژه در جامعه ی شهری است. بسیاری از افراد به موازات افزایش سن، وزن شان نیز افزایش می یابد و در نهایت ممکن است در حوالی 40 سالگی دچار چاقی و اضافه وزن گردند.
5 سوال راجع به هورمون‌ها و چاقی گاهی اوقات تغییرات هورمونی، تأثیر زیادی روی وزن می‌گذارد. زمانی که در ترشح هورمون‌های استروژن، اختلالاتی به وجود می‌آید و یا تیروئید کم کار می‌شود وزن افراد نیز دچار تغییراتی می‌شود. این اختلالات نه تنها روی زنان، بلکه روی مردان نیز تأثیر می‌گذارد.
فست فودها و اختلال در سوخت و ساز بدن پایگاه خبری لقمه: پیر، جوان، کودک، چاق، لاغر، عادی، در هر شرایطی که هستید باید از خطرهای هر روز و هر شب رفتن به همبرگر فروشی و پیتزا فروشی آگاه باشید و سعی کنید دفعات این برنامه‌ها را به حداقل برسانید. اما اگر چاق هستید، به دانسته‌هایتان این را هم اضافه کنید، خطر فست فودها، علاوه بر چاق کردن افراد و افزایش خطر بیماری‌های قلبی، اختلال در سوخت و ساز بدن است که به ویژه در افراد چاق بیشتر است. یعنی آدم هایی که چاق هستند، بیشتر از افراد لاغر، از این غذاها آسیب می بینند.
مستحبات و مکروهات غذا خوردن در این مقاله، برخی از مواردی که باید هنگام خوردن غذا رعایت شوند، اموری که ترک آنهاهنگام غذا خوردن شایسته است،حالاتی که غذا خوردن در آنها نکوهش شده،آدابی که رعایت آنها به هنگام غذا خوردن با دیگران ضروری است وآداب پایان غذا و برچیدن سفرهاز نظر احادیث و روایات اسلامی برشمرده شده است.