تا کی می‌خواهید مثل پدربزرگهایتان بازاریابی کنید؟


پایگاه خبری لقمه: یوسف شاتیموری مسئول اجرائی دوره های آموزشی متد جایگاه سازی ذهنی (Mind marketing) با تاکید بر تغییر شرایط در قرن حاضر، گفت: متاسفانه برندها و مشاورین بازاریابی آنها، کماکان بر اساس روشهای بازاریابی قرن قبل فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لقمه، یوسف شاتیموری مدیر اجرائی این دوره ها در مورد نیاز مدیران و کارشناسان فروش و بازاریابی به چنین دوره ای با اشاره به بازاریابی و فروش درقرن ۲۱ با قرن ۲۰ گفت: در قرن جدید میزان تولید محصولات درهر طبقه، بسیار متنوع و طبیعتا رقابتی تر شده است؛ این افزایش حجم تولید باعث شده که صاحبان برند برای فروش محصولات خود وارد رقابت با محصولات مشابه و به اصطلاح دعوا بر سر افزایش سهم بازار شوند.

وی افزود: در قرن حاضر که به دلیل ارتقاء وپیشرفت تکنولوژی، قابلیت تولید کارخانجات در واحد زمان افزایش یافته است، در نگاه اول این تصویر منطقی را تداعی می کند که افزایش تولید در ساعت باعث کاهش قیمت تمام شده می شود، ولی در عمل باعث خواب سرمایه زیادتر و رقابت برای گرفتن سهم بازار بیشتر خواهد شد.

شاتیموری ادامه داد: بنابراین در بازاریابی نوین در قرن ۲۱ ما معتقدیم که الزام داشتن جایگاه در ذهن مشتری، بسیار بیشتر از نیاز صاحبان کسب وکار و برندها نسبت به گذشته است؛ درحالی که متاسفانه برندها و مشاورین بازاریابی آنها، کماکان بر اساس روشهای بازاریابی قرن قبل فعالیت دارند.

این کارشناس تبلیغاتی تصریح کرد: این امر باعث درگیری در بازار به جای رقابت در ذهن مخاطب و بالاجبار کاهش قیمتها می شود، تاجائیکه بار هزینه تولید و سربار باعث می شود که ادامه تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد. خصوصا در مواردی که تولید کننده تسهیلات بانکی نیز دریافت کرده باشد.


شاتیموری در مورد روش ریس تشریح کرد: تیم ries از سالیان قبل به روشی متمایز و متفاوت نسبت به دیگر مشاوران مارکتینگ اعتقاد داشتند و بصورت مصداقی برای اثبات این روش فعالیت کردند. دراین روش صاحب برند بجای تمرکز روی محصول تمرکز روی ذهن مخاطب را هدف می‌گیرد لذا تمام امور خود را براین اساس تنظیم خواهد کرد. پس در انتخاب نام تجاری و چکش بصری و شعار برند که از ابزارهای هر محصول یا خدمت است باید دقت کرده و آنها را بصورت همزمان و یک پکیج نگاه کند نه بصورت مجزا ومستقل .

وی افزود: برای آشناشدن مدیران وصاحبان برند با این روش، تیم ries برای اولین بار سلسله دوره های آموزشی متد «جایگاه سازی ذهنی» (Mind marketing) برگزار می کند. این دوره ها با دوره آموزشی «جنگ بازاریابی» آغاز شده که یک فرصت استثنائی خواهد بود . در آن براساس کتابهای نگاشته شده، به مباحثی همچون : چکش بصری وتفاوت آن با لوگو ، میخ گفتار وشعار برند، تفاوت افراد چپ ذهن و راست ذهن وراههای همسان سازی آنها، آیا تبلیغات قادر به ساختن برند است؟ جایگاه سازی؛ نبردی در ذهن و روشهای ساخت برند با تاکید بر ذهن مخاطب و تفاوت آن با برند سازی روی محصول و.. بسیاری موارد متنوع مرتبط با علم مارکتینگ روز دنیا مطرح خواهد شد.


وی در مورد مدرس این دوره هم اظهار داشت: دکتر بهروز لطفیان، دکترای استراتژیک EcriCom از پاریس دارند و مشاور و مدرس برندینگ و دیجیتال مارکتینگ است. ایشان همچنین مدرس جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی، مدرسه کسب و کار، مدیر تدارکات و صادرات شرکت پرچ ساز و مدیر عامل شرکت آرتاویچز در مالزی بوده است. وی در حال حاضر، مشاور بازاریابی، برندینگ و توسعه بازار در شرکت های  ریس اند ریس، اتاق اصناف ایران و رهاورد یاری پارس شرق است.

خبرنگار: محمدصالح حجت الاسلامی

 بازگشت به صفحه نخست




کد: 14188 تاریخ نشر: ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ آذر بازدید: 4233 ساعت: 6:31 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی چیست؟ ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  رژیم‌های فاقد کربوهیدرات‌ خطر سرطان را بالا می‌برند متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند برخی از رژیم‌های غذای...

  افزایش شانس پدر شدن با تغذیه مناسب پزشکان معتقدند که با چند تغییر ساده در رژیم غذایی‌...

  غذاهای پرنمك بر سیستم تعادل فرد تاثیر منفی می‌گذارد لقمه: یك متخصص شنوایی شناسی گفت: غذاهای پرنمك باعث...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

سوسیس و کالباس فاسد را چگونه تشخیص دهیم؟ دلایل مضر بودن گوشت فراوری شده پایگاه خبری لقمه: در این مطلب راه های تشخیص سوسیس کالباس فاسد، مضرات محصولات تاریخ گذشته و دلایل اصلی مضر بودن گوشت های فراوری شده بیان شده است.
چه خوراکی‌هایی شکم را صاف و کدام شکم را چاق می کند؟ همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن می‌شود اما بعد از کرانچ‌های بی‌شمار و دراز و نشست‌های نفس گیر، بعضی وقت‌ها می‌بینید شکم‌تان آنطور که باید سفت نشده و حسابی لج‌تان می‌گیرد!
مقدار کالری غذاهایی که می‌خوریم چقدر است در زندگی روزانه با افراد زیادی مواجه شده‌ایم که خواهان اضافه وزن و یا کم کردن وزن بوده‌اند و یا حتی شاید خود شما نیز جزء این افراد به شمار آیید. در این مطلب شما را با میزان کالریهای موجود در غذاها آشنا می‌کنیم.
سهم هر ایرانی از واردات غذا چند دلار است؟ پایگاه خبری لقمه: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه واردات غذا در ایران ۲۰۰ دلار بوده در حالی که این عدد در برخی کشورها بالغ بر ۲ میلیون دلار است.