بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی چیست؟


پایگاه خبری لقمه: امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی،حضور در آنها برای هر برندی به دغدغه ای مبدل گشته که افراد سعی میکنند به هر طریقی که شده برند خود را در آن به مخاطبانشان معرفی کنند. قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی فرصت مهمی است که باید درست و به جا از آن استفاده شود. هوشیار نبودن در این فضا ممکن است برند ها را با تهدید روبه رو کند

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی،حضور در آنها برای هر برندی به دغدغه ای مبدل گشته که افراد سعی میکنند به هر طریقی که شده برند خود را در آن به مخاطبانشان معرفی کنند. قرار گرفتن در شبکه های اجتماعی فرصت مهمی است که باید درست و به جا از آن استفاده شود. هوشیار نبودن در این فضا ممکن است برند ها را با تهدید روبه رو کند.این یک واقعیت است که حضور شما در شبکه های اجتماعی سبب میشود تا نسبت به گذشته 60%بیشتر به چشم بیایید و مخاطبان شما را ببینند و اینگونه است که شانس خود را برای فروش و ارائه خدمات افزایش میدهید.اما باید حرفه ای عمل کنید!

 
 بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی چیست ؟
 
برخی از بازاریابان و مشاورین برند و فعالان در حوزه دیجیتال مارکتینگ از توصیه قدیمی مشاورین مالی و سهام بازان که همه تخم مرغ ها را نباید در یک سبد گذاشت، برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده میکنند یعنی بجای آنکه به صورت تخصصی محتوایی منحصر به فرد برای هر شبکه تولید کنند،محتوایی یکسان با تعداد بالا تولید می کنند و در کلیه شبکه ها به اشتراک میگذارند.این شیوه ی تولید محتوا و بازاریابی مانند رها کردن تیری در تاریکی است و اصلا هدفمند نیست.
 
در فضای پر رقابت کنونی در کلیه زمینه های بیزینسی، تیری در تاریکی انداختن جواب نمیدهد و نتیجه عکسی را به دنبال خواهد داشت. در بازار یابی دیجیتال و فعالیت در شبکه های اجتماعی، نکته حائز اهمیت انتخاب مخاطب هدف است. در ابتدا باید مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و رفتار مصرفی وی را دنبال کنید با تحلیل نتایج به دست آمده است که میتوانید شبکه ای که مخاطب هدف شما در آن حضور  پررنگ تری را دارد، شناشایی کنید و همراستا با آن محتوا تولید کنید.
 
به جای آنکه در همه جا باشید، در یک یا دو فضا، حرفه ای حاضر شوید! امروزه در بازاریابی تنها مخاطب هدف ملاک نیست بلکه افرادی هستند که خاطب هدف شما را همراهی میکنند و مخاطب هدف با تاثیر گرفتن از وی اقدام به خرید میکند.بگذارید مثال واضح تری بزنم: فرض کنید شما چای برای فروش دارید و با تحلیلی که در بازار انجام داده اید مخاطب هدف را مردانی با میانگین سن 40 به بالا تعیین کرده اید؛ کسی که چای شما را مصرف میکندمردان با این رده سنی هستند اما با توجه به اینکه خریداران مایحتاج یا تصمیم گیرندگان نهایی همسران این افراد هستند شما نباید این گروه را نادیده بگیرید چرا که تاثیر به سزا و عمده ای را بر روی مصرف کنندگان محصول شما دارند. بنابراین برای آنکه شانس خود را افزایش دهیدبانوان در این گروه سنی را نیز باید مخاطب قرار دهید.
 
مراحل  انتخاب بهترین شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کار شما :
 
    شناسایی مخاطب هدف
    تحلیل رفتار مخاطب هدف
    شناسایی شبکه هایی که مخاطب هدف در آن حضور پررنگ تری دارد.
    شناسایی  پتانسیل های شبکه اجتماعی منتخب
    تولید محتوا متناسب با مخاطب هدف و فضای حاکم بر آن شبکه اجتماعی
 
هنگام معرفی محصول و اقدام برای برندینگ باید چند سوال از خود بپرسید:
 
1- محصول من چه نیازی را مرتفع میکند؟
 
2- چه کسانی از محصول من استفاده میکنند؟
 
3- من میخواهم محصولم را چه کسانی مصرف کنند؟
 
پاسخ به سوالات فوق به شما کمک میکند چه شیوه بازاریابی/ تبلیغات و چه بستری را برای معرفی محصول خود انتخاب کنید.
 
هنگام انتخاب رسانه مناسب برای معرفی برند خود از اینفوگرافی+آمار هایی که رفتار مصرف کننده را در هر یک از شبکه اجتماعی نشان میدهد استفاده کنید.
 
پس از بررسی رفتار مصرف کننده و مخاطب هدف باید دانش خود را نسبت به آن شبکه اجتماعی بالا ببرید تا بتوانید همراستا با فضای حاکم در آن شبکه و سیاست های موجود محتوا تولید کنید.برای مثال:اگر یک نوع محتوای متنی تولید کنید و بخواهید در شبکه های اجتماعی اعم از تلگرام+سایت+آپارات+لینکدین استفاده کنید اشتباه است زیرا تلگرام متن کوتاه با مضمون خبر در جهت افزایش آگاهی عمومی را می طلبد و در وبلاگ سایت برای تاثیرگذاری و اعتبار بخشی به سایت باید از محتوای طولانی استفاده کرد و در فضایی مانند آپارات متن کارایی ای نخواهد داشت و مخاطب به دنبال دیدن ویدئو است.
 
از مثال بالا می توان نتیجه گرفت که هیچ بهترینی وجود ندارد و این هوش شماست که بهترین شبکه اجتماعی را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید.

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 

نقل از :مازلو

کد: 13449 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان بازدید: 562 ساعت: 3:58 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جملات مناسب و نامناسب، در بازاریابی و فروش ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر
2 برندسازی و بازاریابی محصولات ارگانیک در دستور کار منطقه آزاد انزلی ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
3 چگونه تبلیغات موثری داشته باشیم ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان
4 ۹ اشتباه مرگبار در بازاریابی اینترنتی ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان
5 کار سوپروایزر یا سرپرست فروش چیست؟ ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر
6 جذابیت‌های بصری انیمیشن ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر
7 انگیزه حمایت پگاه از جشن بزرگ خانه سینما ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور
8 ماهیان دریایی سالم‌ترند یا پرورشی؟! ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
9 5 مرحله طلایی: آگهی، بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، آوازه‌جویی و فروش ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ ارديبهشت
10 حاکمیت واسطه‌ها در بازار کشاورزی به دلیل نبود برنامه‌ریزی است ۱۳۹۲ شنبه ۱۱ آبان


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  بهبود خستگی مزمن با تغذیه سندرم خستگی مزمن بعد از کار زیاد، مشغله های فکری ی...

  کنسروهای ممنوعه! خبر نگران‌کننده استفاده از گوشت دلفین‌های مرده و ف...

  مبتلایان به میگرن از خوردن این میوه پرهیز کنند مصرف موز می‌تواند سردرد‌های میگرنی را در مبتلایان ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

خوراک های معروف هر شهر برای سفرهای شما سفر رفتن و تفریح و استراحت همیشه برای ما با یک حس خوب به اسم خوردن همراه بوده است. لذت خوردن غذاهای خوشمزه و جدید در شهرهای مختلف و در غذاخوری های سنتی یا بازارهای محلی یک شهر همیشه برای ما به یادماندنی و خاطره انگیز است. استفاده از خوراک های سنتی یک شهر می تواند شادی سفر ما را چند برابر کند.
نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی مکاتب درمانی سنتی و مکمل، شیوه‌ها و روش‌های طبیعی و متنوعی را برای بهبود و درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جنسی به کار می‌بستند و استفاده از این شیوه‌ها را سالم‌ترین و بی‌عارضه‌ترین روش‌ها برای حفظ سلامت و درمان بیماری‌های جنسی مردان و زنان می‌دانند.
18 راه برای کاهش وزن و لاغری امروزه بسیاری از مردم لاغری را از جمله مشخصه‌های اصلی جذابیت و زیبایی می دانند، انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با رژیم های غذایی در کشورهای غربی و شرقی شاهد بر این مدعاست.
بدن به چه علت‌ گرسنه می شود؟ موقعیت‌هایی که بدن شما احساس گرسنگی کاذب می‌کند را بشناسید و راه مقابله با آن را نیز یاد بگیرید.