به گزارش لقمه، «ریان الدر» و «جف لارسون» دو کارشناس دانشگاه «بریگام یانگ» در این رابطه اظهار داشتند: کاربران شبکههای اجتماعی پس از تماشای تصاویر متعددی از مواد خوراکی که دوستانشان منتشر میکنند، اشتهای خود را از دست میدهند. در این مطالعه تصاویر مختلفی از مواد خوراکی به 232 شرکتکننده نشان داده شد. در مطالعه اول به نیمی از شرکتکنندگان تصاویر مواد خوراکی شیرین و به نیمی دیگر تصاور مواد خوراکی شور نشان داده شد. پس از آن که هر کدام از تصاویر بر اساس چگونگی تاثیر آنها بر اشتهای افراد طبقهبندی شدند هر کدام از شرکتکنندگان خوردن بادام زمینی شور را تجربه کردند. سپس از آنان در مورد میزان لذت بردن از خوردن بادام زمینی سوالاتی پرسیده شد. نتایج بررسیها تایید کرد افرادی که به تصاویر مواد خوراکی شور نگاه کرده بودند نسبت به گروهی که تصاویر مواد خوراکی شیرین را مشاهده کرده بودند از خوردن بادام زمینی شور لذت کمتری بردند. الدر و لارسون معتقدند تماشای زیاد تصاویر مواد خوراکی، روی اشتهای افراد تاثیر سوء میگذارد و تمایل به داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم را از بین میبرد. بازگشت به صفحه نخست