نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  حفاظت از ریه ها با میوه و سبزیجات تیره رنگ پایگاه خبری لقمه: تحقیق جدید نشان می دهد افزودن ان...

  مصرف غذاهای آماده، توده های متورم دور پلك را تشدید می كند دكتر شاهرخ میلان در گفت و گویی افزود: این توده های...

  محصولات ارگانیک بخوریم یا نخوریم؟ متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید ادعا کردند برخلاف ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

با مصرف نوشابه های رژیمی، در دراز مدت چاق تر می شوید یک عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با هشدارنسبت به اثرات سوء طولانی مدت مصرف نوشابه های رژیمی خاطرنشان کرد:« مصرف نوشابه های رژیمی آستانه چشایی فرد را بالا می برد و فرد تمایل بیشتری به مصرف مواد شیرین پیدا می کند در نتیجه نه تنها موجب کاهش وزن نمی شود بلکه موجب افزایش وزن و به دنبال آن بروز بیماری های متابولیک می شود.»
شام ‌خوردن را كنار نگذارید «شب‌ها شام نمی‌خورم، برنج و نان را كه كاملا از وعده غذایی شب حذف كرده‌ام، شب‌ها یك لیوان شیر، یك ظرف سالاد یا حتی یك عدد سیب به عنوان شام برایم كافی است». اینها جملاتی است كه این روزها از زبان بسیاری از افراد و بخصوص خانم‌ها می‌شنویم.
دوری از این بیماری‌ها با مصرف ماست کم چرب پژوهش‌ها بیانگر این است که اضافه کردن ماست کم چرب به غذای روزانه، ریسک بالا بردن فشار خون را کاهش می‌دهد.
مزاج پاییز و زمستان و تدابیر آن مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پائیز در سرما و گرما معتدل، ولی در تری و خشکی همانند بهار به اعتدال نیست چون آفتاب تابستان هوا را کاملاً خشک نموده و اسباب تری در این فصل چندان آشکار نیست.