نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  کی چی بخوریم؟ لقمه: مواد غذایی با ترکیبات متنوع و متفاوت خود، خص...

  مصرف مواد نشاسته‌ای را کاهش دهید كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان...

  فرمول بستنی چیست؟ تابستان که می‌شود، سرانه مصرف خوراكی‌هایی مانند بس...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

عادات غذایی کم‌خونی‌ آور کم‌خونی فقر آهن از شایع‌ترین کم‌خونی‌هاست. بر اساس جدیدترین بررسی‌ها، مشخص شده است 20 درصد خانم‌ها، 50 درصد خانم‌های باردار و 3 درصد آقایان به اندازه کافی آهن دریافت نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود کم‌خونی ناشی از کمبود این ماده معدنی در آن‌ها بروز کند.
چرا غذاهای رژیمی خطرناکند؟ آیا می‌شود از خوردنی‌های رژیمی به جای انواع شیرین، شور و چرب غیررژیمی آنها استفاده کرد بدون آن‌که نگران افزایش انرژی، چربی و قند ناشی از آنها بود؟ به بیان دیگر آیا می‌توان به خوراکی‌های صنعتی که ادعای رژیمی بودن دارند، اعتماد کرد و از آنها بدون ترس از چاقی، اضافه وزن و اختلالات قلبی و عروقی لذت برد؟
چرا غذاها سرطان‌زا می‌شوند؟ متخصصان سلامت در آمریکا معتقدند که افزایش مقدار ماده شیمیایی آکریلامید در محیط زندگی موجب بروز سرطان در حیوانات می‌شود و در انسان نیز می‌تواند اثرات منفی مشابه داشته باشد.
شب یلدا فقط برای خوردن میوه و تنقلات نیست/ آداب غیرمرسوم را از شب یلدا حذف کنید پایگاه خبری لقمه: شاید نتوان برای برخی آداب و رسوم شب یلدا جایگزینی تعریف کرد، اما حالا در این شرایط اقتصادی بیایید کاری کنیم که دیگر انار دانه درشت و هنداونه بزرگ قرمزرنگ مشکلی بر مشکلات خانواده‌ها در این شب باستانی اضافه نکند.