نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  با حساب و کتاب غذا بخورید تا چاق نشوید پرخوری نکردن مهارتی می خواهد که به خودفردبرمی گردد...

  آب میوه تازه یا آب میوه بسته بندی شده؟! هر فردی می داند که میوه ها و سبزیجات، عناصر ضروری ...

  تغذیه مناسب برای بهبود سندرم پیش از قاعدگی لقمه: سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، مجموعه‌ای از علائ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

تغذیه مناسب زمان امتحانات لقمه: موفقیت در آزمون ها و امتحانات دانش آموزان و یا دانشجویان، تنها به مطالعه زیاد بستگی نداشته و رژیم غذایی خاص خود را هم می طلبد.
40 نکته تغذیه‌ای و بهداشتی در تهیه و عرضه غذا بنا بر اعلام متخصصان سلامت، شرط اصلی سالم زیستن برخورداری از تغذیه صحیح است و تغذیه صحیح یعنی رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه. به این معنی که به مقدار کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن در غذای روزانه استفاده کرده و این میزان نیاز نیز انواع مختلف مواد غذایی در بر گیرد.
چلوکباب شاهکار چه کسی بود؟ یک مغازه بود و جارچی اش که سر ظهر راه می افتاد در کوچه و بازار و مردان محله را به ناهار دعوت می کرد. مردها جمع می شدند توی دکان و روی سکوهایی که دور تا دورش ساخته بودند، می نشستند تا سینی معروف چلوکبابی جلویشان گذاشته شود. یک سینی بزرگ با بشقاب و نان سنگگ و پیاز و سماق و دوغ و گاهی شربت آبلیمو.
هزار دلیل برای نوشیدن یک استكان چای داغ شاید در حین نوشیدن چای هیچ وقت ذهنتان را درگیر چنین قضیه‌ای نکرده باشید اما واقعیت درباره چای در بسیاری نکته‌ها نهفته بسیاری درباره چای است که بعید نیست خیلی از آدم‌های چای خور هم از اصل ماجرا بی‌خبر باشند. آنچه که معمول است نوشیدن یک فنجان چای داغ برای رفع خستگی و کسالت مفید است یا یک پذیرایی معمول از مهمان‌های خودمانی برای این که عده‌ای دور هم جمع شده و می‌خواهند گپ دوستانه‌ای بزنند و در این میان یک فنجان چای داغ هم جمع را گرم و گیراتر می‌کند.