مدیر برند شرکت سبزدانه در گفت‌وگو با لقمه:
بهتر است نمایشگاه اگروفود به سمت تخصصی شدن حرکت کند


ابریشمی: باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ چون از نظر ما نمایشگاه تبلیغات و معرفی محصول نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است.

به گزارش لقمه، محمد ابریشمی مدیر برند شرکت «سبز دانه»  به خبرنگار لقمه در خصوص این شرکت گفت: این شرکت چهارده سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا بازار هدف خود را فروشگاه‌های زنجیره ای دیده بود. اکنون که پس از این سال‌ها در این بازار سهم خوبی را به خود اختصاص داده و به یک بلوغ کاری رسیده است.
وی افزود:‌الگوی سبز دانه و مخاطبین اصلی آن مصرف کننده نهایی بوده ه همین دلیل است که در تمام فروشگاه های زنجیره ای کشور مانند هایپر استار،‌شهروند،‌هایپر می و ... حضور فعالی دارد و در واقع بازخورد مصرف کننده بوده که تضمین کننده این حضور طی این سال‌ها بوده است.
ابریشمی که مدیریت بازاریابی و فروش محصولات شرکت را هم زیر نظر دارد، گفت:‌در ابتدا محصولات ما شامل گروه حبوبات بود و پس از مدتی این سبد با ورود غلات، سویا، آرد، مربا،‌رب و رشته آش گسترش پیدا کرد و هم اکنون سبدی متشکل از 100 قلم کالا تولید می کنیم.
وی در خصوص دلایل توسعه شرکت اظهار داشت: همیشه کیفیت مزیت رقابتی ما بوده و هرگز نگذاشتیم که کیفیت افت کند. رضایت مشتری از محصولات و رشد برند ما هم به دلیل تداوم و ثبات کیفیت محصولات ما از ابتدا تا کنون بوده است. به طوری که به جرات می توانیم ادعا کنیم که محصولات ما بالاتر از عرف استاندارد هستند و گواه این حرف هم رفتار مصرف کنندگان در طول این سال‌هاست.
ابریشمی افزود:‌ما از سه سال پیش تصمیم گرفتیم که پا را فراتر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بگذاریم و وارد پخش‌های استانی سراسرکشور شدیم و در واقع محصولات سبزدانه روی قفسه سوپرمارکت‌های سراسر کشور هم دیده شود که به دلیل قدمت برند و سیاست‌هایی که اعمال کردیم خوشبختانه رشد خوبی داشتیم.
مدیر برند سبزدانه که فارغ التحصیل رشته MBA و دانشجوی دوره DBA دانشگاه تهران است، در خصوص سیاست‌های این شرکت گفت:‌ اصولا در این شرکت بر اساس سیاست کلی برند، همه عوامل مجموعه از جمله قسمت‌های فروش و بازاریابی و حتی مالی و تامین در راستای اهداف نهایی طرح فعالیت می کنندو با هم هم خوانی دارند و شما می توانید به خوبی وحدت و ارتباط یک‌پارچه بازاریابی را در این شرکت مشاهده کنید.
ابریشمی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه اگروفود در راستای اهداف برندینگ کاربردی و مفید است، گفت:‌ در ابتدا باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ از نظر اصول برندینگ هدف از نمایشگاه تبلیغات برای مصرف کننده نهایی نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است. لکن بر خلاف اکثر نمایشگاه های بین الملی مواد غذایی شاهد حضور اکثریت شرکت کنندگان غیر تخصصی میباشیم.
وی افزود: اولویت در برگزاری نمایشگاه ، ارتباطات B to B میباشد. البته شما در همه جای دنیا هم این را می بینید که در راستای این هدف برنامه ریزی می کنند. به عنوان مثال در نمایشگاه صنایع غذایی دوبی که نمایشگاه بسیار بزرگی است از بلیط ورودی آن که رقم خیلی بالایی است تا افراد بازدید کننده همه بیانگر این مسئله و نماینده یک سازمان هستند.
ابریشمی افزود:‌ به نظر من اگروفود نیازمند یک بازنگری است و جا دارد که به این سمت حرکت کند. گرچه ممکن است که با ریزش مخاطب روبرو شود اما به یک نمایشگاه کاملا تخصصی تبدیل می شود. چرا که بالا بردن میزان آگاهی برند نیازمند نوع دیگری از تبلیغات مثل تبلیغات محیطی است و باید این مسائل را از هم تفکیک کنیم.
مدیر برند سبز دانه اظهار داشت:‌ نمایشگاه یک قسمتی از روابط عمومی برای اعلام حضور برای مشتریان خاص و ارتباط شغل با شغل (B to B) و به نظرم خیلی صحیح نیست که ارتباط شغل با مشتری (B to C) را وارد آن کنیم. نمایشگاه محلی برای بستن قرارداد و یا انجام معامله نیست بلکه تنها محلی برای فراهم کردن یک زیر ساخت برای مذاکره است. به هر حال در نمایشگاه محل مذاکره به قول معروف زمین بازی خودمان است و هدف ما هم ایجاد یک حس خوب برای مشتریان و خودمان است تا بعد از نمایشگاه بتوانیم همین مذاکرات را ادامه دهیم و به یک قرارداد موثر همکاری منجر شود.
وی تاکید کرد: اگر هم این مذاکرات به قراردادی منجر نشود همین حس خوبی که مراجعین و مشتریان ما در بازدید از غرفه ما داشتند برای ما کافی است و آن را هدف اصلی خود از حضور می دانیم و ‌بر همین اساس ما برای حضور امسال برنامه داشتیم و همه مشتریان را دعوت کردیم و با مشتریان بالقوه در تماس بودیم.


بازگشت به صفحه نخست




کد: 8065 تاریخ نشر: ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد بازدید: 787 ساعت: 12:31 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 جشنواره فیلم سلامت برای هنرمندان دغدغه سازی می کند ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
2 تعرفه واردات گوشت باید کاهش یابد ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
3 برگزاری یک مسابقه فوتسال خیریه توسط ستارگان هنر ایران ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور
4 برگزاری یک مسابقه فوتسال خیریه توسط ستارگان هنر ایران ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد
5 طرح توسعه باغات دیم در ۵۰۰ هزار هکتار زمین شیب‌دار اجرا می‌شود ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۱ مرداد
6 کار بحران آب کشور به آدم کشی رسید و این تازه آغاز ماجراست ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد
7 ارتباط خونریزی لثه با سکته‌ مغزی و سقط جنین ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد
8 تفاهم نامه ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی امضا شد ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد
9 بانک کشاورزی حامی مالی بزرگترین گلخانه شیشه ای خاورمیانه ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد
10 داروخانه‌ها تنها محل عرضه مجاز فرآورده‌های طبیعی و سنتی ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد
11 تولید ۲.۲ میلیون تنی برنج/ برنج نو کیلویی ۹۰۰۰ تومان ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  انبه تنظیم کننده قندخون افراد چاق اثرات طبی انبه به تازگی بیشتر شناخته شده است و برخ...

  آیا سفید کردن دندانها واقعا موثر است؟

  سه ماده خوراکی محرک قوای جنسی علاوه بر استرس، فشارهای روحی و درگیری های ذهنی، نو...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آشنایی با خوراکی های شادی آور! خواب کافی، خندیدن، گذراندن زمان با افراد شاد و مدیتیشن، همگی می توانند به شاد کردن افراد کمک کنند. اما علم نشان می دهد که ما می توانیم با خوردن برخی مواد خوراکی شادتر و خوشحال تر باشیم.
تغذیه های مقوی برای مغز دانش آموزان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، باید به آمادگی مغز فرزندان خود برای کسب موفقیت در تمامی چالش‌های علمی و تحصیلی توجه ویژه‌ای داشته باشید.
باورهای غلط درباره رژیم های غذایی امروزه اطلاعات فراوان و حتی اشتباه در مورد تغذیه‌، تشخیص یک الگوی صحیح تغذیه‌ای را دشوار کرده است.
سفره ایرانی دیگر در خانه ها جایی ندارد! مردم اعتقاداتی داشتند، «سفره» و کنار هم نشستن را مایه خوشبختی و با هم بودن را قوت قلب و باعث نزدیک شدن خانواده‌ها به هم می‌دانستند. برای سفره‌ای که پهن می‌شد و غذایی که در آن قرار می‌گرفت، احترام خاصی قائل بودند و حریم سفره را پاس می‌داشتند،اما این روزها....