مدیر برند شرکت سبزدانه در گفت‌وگو با لقمه:
بهتر است نمایشگاه اگروفود به سمت تخصصی شدن حرکت کند


ابریشمی: باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ چون از نظر ما نمایشگاه تبلیغات و معرفی محصول نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است.

به گزارش لقمه، محمد ابریشمی مدیر برند شرکت «سبز دانه»  به خبرنگار لقمه در خصوص این شرکت گفت: این شرکت چهارده سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا بازار هدف خود را فروشگاه‌های زنجیره ای دیده بود. اکنون که پس از این سال‌ها در این بازار سهم خوبی را به خود اختصاص داده و به یک بلوغ کاری رسیده است.
وی افزود:‌الگوی سبز دانه و مخاطبین اصلی آن مصرف کننده نهایی بوده ه همین دلیل است که در تمام فروشگاه های زنجیره ای کشور مانند هایپر استار،‌شهروند،‌هایپر می و ... حضور فعالی دارد و در واقع بازخورد مصرف کننده بوده که تضمین کننده این حضور طی این سال‌ها بوده است.
ابریشمی که مدیریت بازاریابی و فروش محصولات شرکت را هم زیر نظر دارد، گفت:‌در ابتدا محصولات ما شامل گروه حبوبات بود و پس از مدتی این سبد با ورود غلات، سویا، آرد، مربا،‌رب و رشته آش گسترش پیدا کرد و هم اکنون سبدی متشکل از 100 قلم کالا تولید می کنیم.
وی در خصوص دلایل توسعه شرکت اظهار داشت: همیشه کیفیت مزیت رقابتی ما بوده و هرگز نگذاشتیم که کیفیت افت کند. رضایت مشتری از محصولات و رشد برند ما هم به دلیل تداوم و ثبات کیفیت محصولات ما از ابتدا تا کنون بوده است. به طوری که به جرات می توانیم ادعا کنیم که محصولات ما بالاتر از عرف استاندارد هستند و گواه این حرف هم رفتار مصرف کنندگان در طول این سال‌هاست.
ابریشمی افزود:‌ما از سه سال پیش تصمیم گرفتیم که پا را فراتر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بگذاریم و وارد پخش‌های استانی سراسرکشور شدیم و در واقع محصولات سبزدانه روی قفسه سوپرمارکت‌های سراسر کشور هم دیده شود که به دلیل قدمت برند و سیاست‌هایی که اعمال کردیم خوشبختانه رشد خوبی داشتیم.
مدیر برند سبزدانه که فارغ التحصیل رشته MBA و دانشجوی دوره DBA دانشگاه تهران است، در خصوص سیاست‌های این شرکت گفت:‌ اصولا در این شرکت بر اساس سیاست کلی برند، همه عوامل مجموعه از جمله قسمت‌های فروش و بازاریابی و حتی مالی و تامین در راستای اهداف نهایی طرح فعالیت می کنندو با هم هم خوانی دارند و شما می توانید به خوبی وحدت و ارتباط یک‌پارچه بازاریابی را در این شرکت مشاهده کنید.
ابریشمی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه اگروفود در راستای اهداف برندینگ کاربردی و مفید است، گفت:‌ در ابتدا باید این سوال پاسخ داده شود که هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه چیست؟ از نظر اصول برندینگ هدف از نمایشگاه تبلیغات برای مصرف کننده نهایی نیست. بلکه هدف ما از حضور در نمایشگاه ارتباط با مشتری تخصصی است. لکن بر خلاف اکثر نمایشگاه های بین الملی مواد غذایی شاهد حضور اکثریت شرکت کنندگان غیر تخصصی میباشیم.
وی افزود: اولویت در برگزاری نمایشگاه ، ارتباطات B to B میباشد. البته شما در همه جای دنیا هم این را می بینید که در راستای این هدف برنامه ریزی می کنند. به عنوان مثال در نمایشگاه صنایع غذایی دوبی که نمایشگاه بسیار بزرگی است از بلیط ورودی آن که رقم خیلی بالایی است تا افراد بازدید کننده همه بیانگر این مسئله و نماینده یک سازمان هستند.
ابریشمی افزود:‌ به نظر من اگروفود نیازمند یک بازنگری است و جا دارد که به این سمت حرکت کند. گرچه ممکن است که با ریزش مخاطب روبرو شود اما به یک نمایشگاه کاملا تخصصی تبدیل می شود. چرا که بالا بردن میزان آگاهی برند نیازمند نوع دیگری از تبلیغات مثل تبلیغات محیطی است و باید این مسائل را از هم تفکیک کنیم.
مدیر برند سبز دانه اظهار داشت:‌ نمایشگاه یک قسمتی از روابط عمومی برای اعلام حضور برای مشتریان خاص و ارتباط شغل با شغل (B to B) و به نظرم خیلی صحیح نیست که ارتباط شغل با مشتری (B to C) را وارد آن کنیم. نمایشگاه محلی برای بستن قرارداد و یا انجام معامله نیست بلکه تنها محلی برای فراهم کردن یک زیر ساخت برای مذاکره است. به هر حال در نمایشگاه محل مذاکره به قول معروف زمین بازی خودمان است و هدف ما هم ایجاد یک حس خوب برای مشتریان و خودمان است تا بعد از نمایشگاه بتوانیم همین مذاکرات را ادامه دهیم و به یک قرارداد موثر همکاری منجر شود.
وی تاکید کرد: اگر هم این مذاکرات به قراردادی منجر نشود همین حس خوبی که مراجعین و مشتریان ما در بازدید از غرفه ما داشتند برای ما کافی است و آن را هدف اصلی خود از حضور می دانیم و ‌بر همین اساس ما برای حضور امسال برنامه داشتیم و همه مشتریان را دعوت کردیم و با مشتریان بالقوه در تماس بودیم.


بازگشت به صفحه نخست




کد: 8065 تاریخ نشر: ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد بازدید: 1031 ساعت: 12:31 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 گرو گرفتن پاسپورت خارجی‌ها در هتل‌ها برچیده شود ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ بهمن
2 نرخ تضمینی محصولات باید اول مهر اعلام می شد/شخم زدن محصولات به دلیل خسارات برف ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ بهمن
3 وام ۲۰۰ میلیارد تومانی برای کشاورزان خسارت دیده ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن
4 فروش مرغ رنگ شده به جای گوشت! ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن
5 صرف‌نظر از افزایش نرخ اقامت هتل‌ها در نوروز امسال ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن
6 کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ/۱۳ استان درگیر آنفلوانزای پرندگان شدند ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن
7 کاهش ۴ درصدی قیمت خرید شیرخام /۶۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شد ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن
8 اشتباه انسانی عامل توزیع شیر مدارس در هواپیما/ ۲ کارگر لبنی اخراج شدند ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي
9 درجه‌بندی هتل‌های ایران با مدل فرانسوی و نروژی ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي
10 صادرات گندم دروم از هفته آینده آغاز می‌شود ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي
11 استقرار اتوبوس مشاوره تغذیه در میادین پایتخت ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  مغز با صبحانه بیدار می‌شود همواره شنیده‌ایم که پزشکان از صبحانه به عنوان مهم‌...

  غذاهایی که پس از ورزش باید خورد ما در اینجا میان وعده هایی به شما معرفی کرده ایم ک...

  ادویه‌ای برای سوزاندن چربی ادویه‌های بسیاری وجود دارند که توانایی بدن را در س...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

چرا باید شاهی بخوریم؟ چقدر اهل سبزی خوردن هستید؟ وقتی سبد سبزی خوردن سر سفره می‌آید به کدام سبزی علاقه بیشتری دارید؟ اگر جزو افرادی هستید که شاهی‌ها را سوا کرده و میل می‌کنید به خودتان تبریک بگویید چون انتخاب خوبی دارید.
بی‌میلی جنسی میانسالی با کدام جوشانده درمان می‌شود؟ در متون مختلف طب سنتی بارها به این موضوع اشاره شده است كه پرداختن به فعالیت‌های سنگین مانند روابط زناشویی زوج‌ها باید دست‌كم 2 تا 3 ساعت بعد از میل كردن غذا انجام شود.
کاربردهای زیبایی و رژیمی روغن نارگیل لیست زیر 10 روش را آموزش می دهد که باعث می شود روغن نارگیل در روتین روزانه شما قرار بگیرد و بتوانید محصولات شیمیایی و سمی را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید.
معلم سیستانی برای بچه‌ها لقمه می‌گیرد پایگاه خبری لقمه: معلم‌ها دومین فرد تاثیرگذار در زندگی همه ما هستند، آن‌ها بعد از خانواده اولین کسی هستند که به شکل مستقیم در تربیت و رفتار ما نقش دارند، اما بعضی‌ها تنها معلم نیستند، مانند پدر می‌شوند.

حامیان