نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  لیمو ترش مفیدترین دارو برای درمان گلو درد است لیمو ترش از جمله مواد بسیار مفید برای برطرف کردن ب...

  با هم غذا بخورید تا سالم بمانید حتما این اصطلاح را زیاد شنیده‌اید که اغلب راجع به ...

  تجربه کرونا و لزوم تاکید بر تغذیه سالم پایگاه خبری لقمه: حالا که شاید بیش از هر زمان دیگر...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

آیا لاغر شدن با آب امکان‌پذیر است؟ یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی بابیان اینکه یکی از عادت‌های غذایی غلط در ایران نوشیدن چای یا قهوه بلافاصله بعد از صرف هر وعده غذایی است، گفت: «این عادت غلط غذایی ممکن است به‌مرورزمان باعث بروز کم‌خونی مخصوصاً در خانم‌ها شود چراکه با رقیق شدن شیره‌های گوارشی عمل هضم به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و همچنین ترکیبات موجود در چای مانع جذب برخی از املاح و مواد معدنی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها آهن مخصوصاً آهن با منشأ گیاهی است.»
5 اشتباه رایج در نگهداری غذاها چه کسی فکرش را می‌کند؟ این پنج اشتباه رایج می‌تواند باعث فساد مواد غذایی در یخچال شود و حتی ممکن است باعث مسمومیت غذایی گردد.
مضرات مصرف زیاد قند و شکر/کمتر از ۱۰ درصد انرژی از مواد قندی تأمین شود مصرف زیاد قند و شکر و مواد غذایی حاوی آنها تبعات زیادی از جمله پوسیدگی دندان در کودکان و اضافه وزن، دیابت، بیماری قلبی و آرتریت را در سنین بالاتر به دنبال دارد.
کی و چقدر آبمیوه به کودکمان بدهیم؟ هیچ هیجانی مثل تماشای اولین روز میوه خوردن بچه‌ها نیست. وقتی که میوه را به سروصورت‌شان می‌مالند وصحنه‌های بدیعی را به وجود می‌آورند. برای همین والدین همیشه منتظر رسیدن این روز هستند و در مورد مصرف میوه درتغذیه کودک شان سوالاتی دارند.