نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  برای جذب بهتر آهن به همراه غذا، آبلیمو مصرف کنید برای جذب بهتر آهن همراه با غذا نوشابه‌های گازدار و...

  بهترین زمان برای خوردن سالاد مسئله مهمی که مورد سؤال بسیاری از افراد می‌باشد، ب...

  دانستنی های بهداشتی سفره ای در گذشته بیشتر از سفره ‏های حصیری و پارچه ای استفا...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

نوشیدن آب گرم و رفع سوء هاضمه کارشناسان بهداشت و تغذیه، روش‌های درمانی مانند نوشیدن آب گرم را برای درمان سوءهاضمه موثر می‌دانند.
اینفوگرافیک | حضور زنان در عرصه علم پایگاه خبری لقمه: زنان به رغم چالش‌های مختلف، پیشرفت‌های چشمگیری در علم داشته‌اند. زنان کشورمان نیز به طور فعالی در تحقیقات علمی مشارکت دارند و در زمینه‌هایی مانند پزشکی، مهندسی، فیزیک و... دستاوردهای قابل تحسینی داشته‌اند. عزم و انعطاف پذیری آنها منجر به پیشرفت های ارزشمندی شده که می‌تواند الهام‌بخش زنان در بسیاری از کشورهای دیگر باشد.
آیا سیر برای سرماخوردگی خوب است؟ در رساله ذهبیه امام رضا(ع) توصیه شده است که در ماه آخر زمستان سیر مصرف شود.در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که می فرمایند: سیر بخورید و با آن مداوا کنید. یعنی حضرت هم توصیه به مصرف غذایی و هم دارویی سیر می کنند.هم چنین می فرمایند: درمان هفتاد بیماری در سیر است که بنا به نظر محققان کلمه هفتاد دلیل بر کثرت است؛ یعنی سیر بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. در حدیث دیگری نیز پیامبر اکرم(ص) به حضرت امام علی(ع) توصیه می کنند که سیر بخورید و اگر من هم با فرشته هم سخن نمی شدم سیر می خوردم.
غذاهای پرخاصیت و ضد پیری را بشناسید تلاش کنید چربی اشباع شده بیش از 7 درصد کالری دریافتی شما را تشکیل ندهد. غذاهای پر خاصیت مانند شکلات تلخ را فراموش نکنید.