نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  صبح و ظهر و شب امتحان چه بخوریم؟ سال‌ها پیش، وقتی ما مثل خیلی از خواننده‌های این صف...

  حفظ امنیت غذایی در کشور لازمه رسیدن به جامعه شاد است پایگاه خبری لقمه: نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد ک...

  آب،مسئله ای مهم در سالمندی به گزارش پایگاه خبری لقمه، آب برای زندگی حیاتی است...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

طعم‌هایی كه امروزمان را خراب كرد یادش بخیر، آن روزهایی كه دلمان لك می‌زد برای رفتن به مدرسه... روزهایی كه تا زنگ تفریح زده می‌شد با اشتیاق به سمت حیاط مدرسه می‌رفتیم و اولین جایی كه سراغش را می‌گرفتیم «بوفه مدرسه» بود.
میوه های ممنوعه برای دیابتی ها/دیابتی ها شیر را از برنامه غذایی حذف نکنند یک عضو هیات علمی دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت کشور را افراد مبتلا به دیابت تشکیل می دهند، شیوه زندگی مردم را علت اصلی افزایش آمار ابتلا به دیابت دانست و تاکید کرد:« ذائقه کودکان ما از سنین کم به مصرف مواد شیرین آشنا می شود لذا در بزرگسالی تمایل زیادی به مصرف شیرینی جات پیدا می کنند.»
فرهنگستان به جای پاستا چه واژه ای را پیشنهاد داده است؟ فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ارائه توضیحی درخصوص واژه‌گزینی در حوزه صنایع غذایی، می‌گوید که تاکنون برای نام‌های غذاها معادل‌سازی نکرده‌ و برای غذاهای ملل نیز معادل فارسی نساخته است.
برای خوردن غذاهای سالم مغزتان را تربیت کنید! متخصصان تغذیه می‌گویند: مغز را می‌توان به گونه‌ای تربیت کرد که موادغذایی سالم و با میزان کالری کمتر را به غذاهای پُرکالری ترجیح دهد.