بیل گیتس با این تبلیغ ثروتمند شد


پایگاه خبری لقمه: حتما بیل گیتس مالک مایکروسافت و ثروتمندترین مرد دنیا را می شناسید. آیا این را هم می دانید که راز ثروتمند شدن گیتس تبلیغات هوشمندانه ای بود که در مورد محصولاتش انجام می داد؟

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، تبلیغات صحیح یکی از زیرشاخه های مهم هنر گرافیک است. اگر بیل گیتس ٣٨سال پیش تبلیغ نادرستی برای سی دی انجام می داد شاید هیچ گاه پولدار و مشهور نمی شد!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کلیک، رابطه بین هنر و تبلیغات معمولا خصمانه نشان داده شده است. اما هنرهای زیبا در قرن ۲۰ میلادی فاصله بین هنر و تبلیغات را کم کرده است. در طی ۲۵ سال گذشته این رابطه تحت تغییرات و پیچیدگی‌ های بسیاری قرار گرفته است. هنرمندان نقش چشمگیری در زیبایی و خلاقیت بیلبرد های تبلیغاتی داشته ‌اند که بسیاری از آن ها جلوه ‌هایی از زیبایی ‌های هنر معاصر است.

در حالی که عده ‌ای ممکن است بر این باور باشند که تبلیغات فقط شکلی از هنر است که برای فروش محصولات طراحی شده است، عده ‌ای دیگر این ارتباط را بسیار پیچیده‌تر می‌بینند. در بریتانیا، تبلیغات و بازارها به همراه هنر یک شاخه جدید به نام «صنعت خلاقیت» را به وجود آورده اند. تبلیغات سال‌هاست که برای هنرمندان راهی برای دستیابی به پول به حساب می ‌آید.

اما آیا دامنه هنر تبلیغات تا همین جاست؟ خیر. هنرمند مخاطب و صاحب محصول همچون سه راس یک مثلث از تبلیغ صحیح سود می برند. شاید یک مثال روشنگر باشد:

قبل از اختراع سی ‌دی به عنوان دیسکی برای ذخیره سازی اطلاعات، فلاپی ها وجود داشتند که به دلیل حافظه کوچکشان برای ذخیره سازی اطلاعات به تعداد زیادی از آنها نیاز بود.

۳۸ سال پیش، درست در زمانی که لوح فشرده ( Compact Disc ) آماده ورود به بازار بود؛ کسی حتی تصوری از قیافه CD نداشت. حتی کسی نمی ‌دانست این لوح فشرده چگونه استفاده می‌ شود اما این موضوع باعث نشد تا خالق لوح فشرده یعنی «بیل گیتس» دست از تلاش بردارد. شاید اگر تبلیغات خوبی نمی‌ شد،‌ این تکنولوژی بدون استقبال به قبرستان تاریخ می‌ پیوست.

جواب این سوال ها و سوال هایی از این دست در یک کلمه خلاصه می‌شود.

شاید حتی شخص بیل گیتس نظری در مورد چگونه تبلیغ‌ کردن CD نداشت و فقط می ‌دانست که باید با تبلیغ درست، مردم را نیازمند تکنولوژی خود کند. مهم نیست که تبلیغ انجام شده حاصل تلاش فردی بیل گیتس بود یا تیمی تبلیغاتی.

مهم تبلیغی است که ساده بودنش حتی کسی را به این فکر نمی ‌اندازد که اگر این تبلیغ نبود سرنوشت CD چه ‌می ‌شد؟

بیل گیتس ۳۸ سال پیش CD را با این تصویر تبلیغ کرد

 

بیل گیتس

در تبلیغ این تکنولوژی آمده بود «حجم اطلاعاتی که در CD می توان ذخیره کرد برابر است با حجم کاغذهایی که بیل گیتس نشسته است.

همین تبلیغ کوتاه و عکس گویا کافی بود تا یکی از گام های پولدار شدن بیل گیتس برداشته شود. او نه در تبلیغ محصولش غلو کرد و نه کار عجیب و غریبی انجام داد. فقط نیاز مردم را به خوبی شناسایی کرد و پاسخ به نیاز را در راستای خرید تکنولوژی خود معرفی کرد.

 شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست


نقل از :اقتصادآنلاین

کد: 10742 تاریخ نشر: ۱۳۹۵ شنبه ۹ بهمن بازدید: 1631 ساعت: 2:21 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 رفع مشکلات گوارشی در خانم های باردار با توصیه های طب سنتی ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۵ آبان
2 همه‌چیز درباره آیین «خدیر» جشن زمستانی اردبیل و غذاهای آن ۱۴۰۱ پنج شنبه ۶ بهمن
3 آشنایی با غذاهای مخصوص روزهای سرد سال ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ دي
4 آشنایی با معروف‌ترین غذاهای اردبیل ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۴ مهر
5 افزایش 105 درصدی قیمت مرغ طی یک سال ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ مرداد
6 علی بهشتی: شهرستان گرمی قطب تولید عسل در كشور ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۴ تير
7 لاغری و تناسب وزن با پاکسازی کبد ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين
8 تاکید بر جایگاه تثبیت شده‌ بندر چابهار در منطقه/ رشد قابل توجه ترانزیت و صادرات ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان
9 راز ماندگاری شیر عالیس بیرون از یخچال و بدون مواد نگهدارنده ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
10 قیمت سیر و زنجبیل در بازار چقدر باید باشد؟ ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند
11 فروش کله پاچه متناسب با اتومبیل مشتری! ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  خوراکی هایی که بوی سیر را از بین میبرند! غذاهای محتوی سیر و پیاز بی نهایت خوشمزه هستند اما ...

  خطر مکمل‌های رژیمی و گیاهی برای کبد با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد مصرف صحیح...

  انار ارگانیک در کاشمر تولید می‌شود با اجرای وسیع‌ترین پروژه کنترل بیولوژیکی کرم میوه ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت