معاون سازمان غذا و دارو: حق داروی ایرانی پایمال می‌شود


معاون داروی سازمان غذا و داروبا بیان اینكه اغلب به دلیل عدم امكان انجام تبلیغات و بازاریابی دارویی، حق داروی ایرانی پایمال می‌شود، گفت: از جمله عوارض عدم گردش منطقی مالی در داروخانه‌ها، حركت به سمت تجاری‌سازی داروخانه‌هاست.

به گزارش لقمه، دكتر محمدرضا شانه‌ساز اظهار کرد:درباره لزوم تجدیدنظر در قیمت‌گذاری دارو به عنوان راهكاری برای حل بخشی از مشكلات اقتصادی داروخانه‌ها عنوان كرد: این بازنگری سال گذشته با همكاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان انجام شد.

وی ادامه داد: قیمت دارو در كشور بالا نیست به گونه‌ای كه می‌توان گفت از جمله پایین‌ترین قیمت‌های دارو در سطح جهان، مربوط به ایران است. اگر نمی‌توانیم ارائه خدمات مشاوره‌ای را در داروخانه‌ به نحو احسن ارائه كنیم و داروخانه‌دار مجبور است به علت ضعف اقتصادی 100 تا 150 نسخه در روز تحویل بدهد، یكی از دلایلش پایین بودن قیمت داروست و به همین علت عملا امكان ندارد وی بتواند خدمات مشاوره‌ای ارائه دهد، اگر هم بخواهد تعداد داروسازانش را اضافه كند، از نظر اقتصادی نمی‌تواند آنها را تامین كند.

شانه‌ساز افزود: در این بازنگری برای ارزش دانش فنی و زحمات تكنولوژیك سهم بیشتری در نظر گرفته شد تا بخشی از هزینه‌ها توسط داروساز، كارخانه‌، شركت‌های تولیدكننده و پخش را جبران كند ولی همچنان پایین‌ترین قیمت دارو را داریم و اصرار برای پایین بودن قیمت، دسترسی راحت مردم به دارو و وارد آمدن فشار كمتر به سازمان‌های بیمه‌گر است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو ضمن تاكید بر تقویت سیستم بیمه‌ای، گفت: در قیمت‌گذاری دارو، بایستی به هزینه ماركتینگ نیز توجه كرد. بسیاری از داروهای خارجی كه عنوان می‌شود از كیفیت خوبی برخوردار هستند، 50 درصد هزینه ماركتینگ، بازاریابی و تبلیغات دارند كه این هزینه تقریبا در ایران صفر است.

وی افزود: البته نمی‌توانیم هم تبلیغات انجام دهیم، زیرا بودجه‌ای برای آن در قیمت‌گذاری در نظر گرفته نمی‌شود. به همین علت مردم، پزشكان و بسیاری دیگر، فریاد می‌زنند جنس خارجی بهتر است و داروی ایرانی كیفیت ندارد.

شانه‌ساز با بیان اینكه یكی از مسائلی كه باعث می‌شود حق داروی ایرانی پایمال شود، این است كه امكان تبلیغات برایش وجود ندارد،افزود: از جمله عوارض عدم گردش منطقی مالی در داروخانه‌ها، حركت به سمت تجاری‌سازی داروخانه‌هاست.


س.س


نقل از :ایسنا

کد: 1754 تاریخ نشر: ۱۳۹۱ سه شنبه ۴ مهر بازدید: 1944 ساعت: 6:49 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 روش‌های پیدا کردن بهترین رستوران‌ها در سفر ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند
2 توضیحات یک مسئول درباره واردات آدامس قاچاق با طعم مرگ ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند
3 بهترین راه برای تجربه خوردن یک غذای محلی اصیل ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ اسفند
4 لزوم پرهیز از خرید و مصرف فراورده های فله‌ای در سفر ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۵ اسفند
5 روش‌های ایجاد تنوع در ظاهر غذاها ۱۴۰۲ جمعه ۱۱ اسفند
6 آموزش کامل تهیه کباب لقمه در منزل ۱۴۰۲ چهارشنبه ۹ اسفند
7 نکاتی مهم در استخدام یک سرآشپز رستوران ۱۴۰۲ جمعه ۲۰ بهمن
8 برنامه غذایی برای مقابله با کاهش تنگی نفس ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ دي
9 تیغ نرخ ارز برگلوی صنعت غذا ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ دي
10 دستاورد سفر رییس سازمان دامپزشکی کشور به هند ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۳ دي
11 وضعیت صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در ۸ ماه اول امسال ۱۴۰۲ جمعه ۱۷ آذر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی:



نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :
 

  صبح و ظهر و شب امتحان چه بخوریم؟ سال‌ها پیش، وقتی ما مثل خیلی از خواننده‌های این صف...

  آنچه درباره چای کیسه ای نمی دانید چای‌های کیسه‌ای، محصولاتی فوری برای تهیه یک لیوان ...

  آب کرفس از فشارخون بالا پیشگیری می‌کند کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علو...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

۵ تکنیک بازاریابی ویروسی پایگاه خبری لقمه: این گزارش درصدد است که به مفهوم، نحوه عملکرد، مزایا و معایب «بازاریابی ویروسی» بپردازد.
هشدار نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو: گوشت بدون مهر دامپزشکی نخرید گوشت آلوده و بدون مهر تایید دامپزشکی ممکن است مصرف کنندگان را به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو مبتلا کند.
امان از دل‌ و قلوه شاید تاکنون گذرتان به یکی از خیابان‌ها یا میدان‌هایی که حرفه اصلی مغازه‌داران آن کشتار دام و فروش امعاء و احشای آن است، افتاده باشد و انواع فرآورده‌های دامی همچون کله، پاچه، زبان، سیرابی، شیردان، دل، قلوه، جگر و... را از آنان خریده باشید.
گفت و گو با مالک پدیده شاندیز درباره رازهای موفقیتش شاید تا الان نام «محسن پهلوان» را نشنیده باشید؛ اما قطعا کارهایی که او کرده، شما را به تحسین واداشته است! او که پیش از این درکار ساخت و ساز بوده، درسال‌های گذشته با راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای «شاندیز» درایران، امارات و افغانستان سروصدای زیادی راه انداخته. آخرین رستوران او «پدیده شاندیز» نام دارد که در 6 ماه ابتدایی سال 88 با مانور تبلیغاتی روی همزمانی تولد امام رضا(ع) با روز 8/8/88، تیزرهای تلویزیونی گوناگونی را در صداوسیما روی آنتن فرستاد.