به گزارش لقمه، محمود جواد قنبری در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه صنعت نمایشگاهی با درآمدهای آشکار و پنهان، این قابلیت را دارد، تا بقیه صنایع را تامین کند و باعث رشد حجم تجارت خارجی شود، اظهارداشت: نمایشگاهها نقش بسیار مهمی در توسعه بازاریابی دارند و میتوانند باعث افزایش صادرات غیرنفتی کشور شوند. وی افزود: بیستمین نمایشگاه اگروفود از 7 تا 10 خرداد ماه در 15 سالن نمایشگاهی و فضای باز و در 55 هزار متر مربع برگزار میشود. معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران گفت: در این نمایشگاه 676 شرکت داخلی در حوزه مواد غذایی، ماشینآلات و صنایع وابسته و همچنین 97 شرکت خارجی از 19 کشور در این نمایشگاه حضور دارند. وی افزود: کشورهایی نظیر اسپانیا، اتریش، امارات، انگلستان، آلمان، ترکیه، دانمارک، فنلاند، روسیه، فرانسه، هند، چین، بنگلادش و برزیل در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین در این نشست حمیدرضا آملی مدیرنمایشگاههای داخلی شرکت نمایشگاهها گفت: عمده شرکتهای داخلی در بخش تکنولوژی حضور دارند، به گونهای که میتوان نمایشگاه بیستم را به سه بخش تقسیم کرد، ایران فود که شامل محصولات تولید شده ایرانی است در سال 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 و سالن میلاد است که عمدتاً محصولات غذایی، صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط در آن عرضه میشوند. وی افزود: ایران فودتک که عمدتاً ماشینآلات، تجهیزات صنایع غذایی و همچنین ماشینآلات بستهبندی در آن حضور دارند در سالنهای 35 ، 38، 40 و 41 و در سالن خلیجفارس خواهند بود و همچنین ماشین آلات آبیاری و کشاورزی نیز در سالن 44 حضور خواهند داشت. آملی هدف از برگزاری نمایشگاه را ارتقاء دانش فنی مشارکت کنندگان، تبادل اطلاعات، معرفی توانمندیها، ارتقاء سطح مبادلات تجاری، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت سالم اعلام کرد. وی افزود: کلیه گروههای کالایی به صنایع پروتئنی، صنایع قند و شکر ، صنایع روغن ، صنایع نشاته ، صنایع تبدیلی نوشابه و آبمعدنی ، مراکز تهیه و توزیع غذای آماده و مراکز تحقیقات توسعهای حضور خواهند داشت. همچنین علیاصغر نصراله زاده مدیر روابطعمومی نمایشگاه نیز اعلام کرد در حاشیه این نمایشگاه نشستهای تخصصی برگزار خواهد شد و پیشبینی میشود تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه به بیش از 700 شرکت برسد.