حقایقی درباره غذاهای رستوران‌ها و سرآشپزها


خیلی کیف دارد که رستوران بروید، غذا سفارش بدهید و با خیال راحت بنشینید تا بشقاب غذایتان را روی میز بگذارند. در واقع بدون زحمت و بدون اینکه بوی پیاز داغ بگیرید غذای مورد علاقه‌تان را نوش جان کنید و از آن لذت ببرید. البته این یک روی سکه است!

به گزارش لقمه، غذای رستوران سنگین، پرچرب و سرشار از ترکیباتی است که می‌تواند رژیم سالمتان را به هم بزند و اگر جزو مشتری‌های دائم باشید چیزی نمی‌گذرد که چند کیلو اضافه‌وزن روی دستتان می‌ماند. اگر می‌خواهید بدانید رستوران‌دارها چه مواد غذایی را بیشتر استفاده می‌کنند که به تناسب اندام و سلامتی شما آسیب می‌زند با ما همراه باشید.

غذاهای رستورانی پر از کره

سرآشپز محترم داخل سوپ کره می‌ریزد، به سس‌ها کره اضافه می‌کند، روی گوشت و سبزیجات کره می‌ریزد، روی برنج کره می‌ریزد و کلا همه غذاها را کره‌باران می‌کند. همه این کارها را هم از روی عمد می‌کند به خاطر اینکه باید دست‌پختش خوشمزه باشد و شما را راضی نگه دارد. استفاده از کره یکی از روش‌های سریع و بی‌دردسر برای خوش‌طعم کردن غذاهاست. البته بیشتر سرآشپزها هم نامردی نکرده و با دست و دلبازی این کار را می‌کنند. یعنی اصلاً به این فکر نمی‌کنند که کره سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده است و مقدار زیاد آن به سلامت قلب و عروق رحم نمی‌کند.

سرآشپزها عاشق خامه‌اند

یک نگاهی به دور کمر آشپزها و سرآشپزها بیندازید. اگر نگوییم همه‌شان به جرات می‌توان گفت اکثرشان چاق هستند. به خاطر اینکه عاشق کره و خامه‌اند. شیوه استفاده سرآشپزها از خامه نیز مانند کره است. یعنی اینکه خامه هم پای ثابت ترکیبات سوپ و سس و دسرهای رستورانی است. در واقع اگر خامه و کره را از آشپزها بگیرند از سوپ و دسر خوشمزه خبری نیست!

روغن بخوریم یا غذا!

یکی دیگر از روش‌های لذیذ کردن غذاها استفاده زیاد از روغن است. یعنی هر چه غذا چرب تر، خوشمزه‌تر. بعضی وقت‌ها روغن زیتون است، گاهی وقت‌ها روغن‌های دیگر مانند روغن گردو و غیره تا غذای مورد نظر، سفارش سرآشپز باشد. در رستوران‌های معمولی هم از همین روغن نباتی‌های معمولی استفاده می‌شود آن هم به میزان فراوان! برای همین است که غذاهای سرخ کردنی طعم خوش‌آیندی دارند. باید بدانید که این قبیل غذاها مانند اسفنج، روغن را به خود می‌گیرند. درست است که بدن ما برای جذب برخی مواد مغذی موجود در مواد غذایی به روغن نیاز دارد اما میزان این روغن باید کم باشد. به خاطر اینکه روغن یک ماده چرب و پرکالری است که میزان زیاد آن به سلامتی آسیب می‌زند.

طعم خوش کباب‌های آبدار

بیشتر ما کباب، استیک یا همبرگر خشک را دوست نداریم و به اصطلاح دنبال کباب آبدار می‌گردیم که تردتر و خوشمزه‌تر است. دفعه بعد که چنین کبابی دیدید یادتان باشد که به اصطلاح «آب» کباب همان چربی آب شده گوشت است. واقعیت این است که برای خیلی از ما چربی‌های حیوانی بسیار لذیذ است. پوست مرغ یا اردک سوخاری، استیک و کباب، طعم محشر خود را مدیون چربی‌های حیوانی خود هستند. اما بدانید که این چربی‌ها اشباع شده‌اند و میزان زیاد آن به سلامتی آسیب می‌زنند.

دست سرآشپزها نمی‌لرزد

وقتی در منزل آشپزی می‌کنید بر حسب ذائقه خودتان نمک به غذا اضافه می‌کنید. اما سرآشپزها مثل خودتان دست به عصا راه نمی‌روند بلکه برای خوش‌طعم شدن غذا در مصرف نمک حسابی دست و دل‌باز هستند. البته فقط غذا نیست. سالادها و حتی دسرهای رستورانی هم نمک دارند.

رستوران‌ها پر از کیسه‌های شکر

احتمالاً برای شما هم پیش آمده یک بشقاب سالاد یا غذای حاوی سبزیجات میل می‌کنید و متوجه می‌شوید به اندازه دسر شیرین است! اشتباه نمی‌کنید. سرآشپزها برای اینکه غذاهایشان خوشمزه‌تر باشد در مصرف قند و شکر هم صرفه‌جویی نمی‌کنند.



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :روزنامه آرمان/ فاطمه مهدی پور

کد: 4935 تاریخ نشر: ۱۳۹۲ يکشنبه ۳ شهريور بازدید: 3214 ساعت: 8:40 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 حفاظت از ریه ها با میوه و سبزیجات تیره رنگ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
2 آیا پاستا به کاهش وزن کمک می کند؟ ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ فروردين
3 میوه های با کمترین و بیشترین محتوای قند را بشناسید ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
4 زمان آلودگی هوا با این موادغذایی بدنتان را سم زدایی کنید ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
5 تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر افزایش باروری زنان ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن
6 آیا اختلال در عملکرد کلیه منجر به دیابت می شود؟ ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ دي
7 آیا کاهش مصرف چربی های اشباع به کاهش وزن کمک می کند؟ ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
8 نقش کلیدی رژیم غذایی در سلامت و شادی کودکان ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
9 حفظ سلامت قلب کمک با مصرف روزانه آجیل و سویا ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ دي
10 آسیب ریوی ناشی از سیگارکشیدن با چه مواد غذایی بازیابی می شود ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي
11 سلامتی بدن را با این راهکار های ساده حفط کنیم ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر


نظرات


sara

بيشتر از خاصيت سبزيها و ميوهها صحبت كنيد-خيلي متشكرم-مباحث اين صفحتون هم عالي بود

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی
نوشیدنی محبوب شما در زمستان چیست؟
 







 

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  روغن‌های مفید را بشناسید افراد زمانی که نامی از چربی به میان می‌آید، چاقی و...

  ویتامین D و بیماری سل

  ماست و انواع میوه ها لایه بردارهای مفید پوست اسید های موجود در ماست و میوه جات لایه های مرده پو...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

رژیمی برای شفاف سازی پوست استفاده از انواع کرم‌های شیمیایی آرایشی، می‌تواند به سادگی آنها را به این هدف برساند اما اگر قرار است به این زودی‌ها جشن عروسی‌تان را برگزار کنید، پیشنهاد دیگری برایتان داریم.
برنامه 9 روزه پاکسازی بدن رژیم می‌گیرید اما وزن‌تان پایین نمی‌آید؟ پوست‌تان جوش جوشی است و طراوتش را از دست داده؟ موهای‌تان شکننده و عرق تن‌تان بد بو و غیرقابل تحمل است؟ گاهی بالا رفتن میزان سموم بدن‌تان است که مو و حتی دستگاه گوارش‌تان را ناسازگار می‌کند.
با خوراکی‌های سرطان‌زا آشنا شوید بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ابتلا به 80 درصد سرطان‌ها مستقیم به سبک زندگی ما بستگی دارد.
چربی و قند خون بالا عامل گزگز و خواب‌رفتگی پاست یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: چربی خون و قندخون بالا و همچنین غلظت بالای خون باعث گزگز، مورمور شدن و خواب‌رفتگی پا می‌شود و به هنگام خواب، کف پا بسیار داغ می‌شود و فرد را بیدار می‌کند.