به گزارش لقمه، آنچه امروزه در دنیای صنعت غذا مورد توجه همگان قرار گرفته است، گرایش عجیب مردم همه نقاط دنیا به طعمهای عجیب و غریب است. محققان این موضوع را حاصل تلاقی قومیتهای گوناگون در نقاط مختلف جهان میدانند. عطر و طعم در سال ۲۰۱۲ هیچ تولیدکننده مواد غذایی بدون بازاریابی و تحقیق در مورد گرایشها و سلیقه مردم، اقدام به تولید موادغذایی نمیکند. آنها محصولاتی با ویژگیهای مورد تقاضای مشتری تولید میکنند. مانند تولید چای سبز با کالری بسیار اندک و نوشیدنیهایی با قند بسیار ملایم. تركیب فرهنگی وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت و تلویزیون و ماهواره، مرزهای جهانی را شكستهاند و مردم در هر نقطهای از جهان که باشند به راحتی با هم آشنا شده و از سلیقه هم باخبر میشوند. تولیدکنندگان مواد غذایی از طریق تولید غذاهای ملل مختلف مردم دنیا را به هم وصل میكنند. آنچه بیش از هر چیزی توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است، علاقه روزافزون مردم جهان به طعم تند است. این طعم معمولا به قومیتهای مثل تركها و هندیها مربوط است اما انواع طعمدهندههای هندی مثل فلفل هر روز در سراسر جهان طرفدارانی به دست میآورد. ترشیجات و فلفل آسیا و انواع فلفل از آمریکای جنوبی نیز در کنار چاشنیهای تند در ردههای اول رنکینگ علاقه مردم قرار دارند. سس فلفل قرمز و سس مایونز تند در آمریکا مورد استقبال بسیار قرار دارد. سرآشپزهای آمریكایی با دیدن محبوبیت غذاهای مردم آسیای شرقی به ویژه کرهای، چینی و ویتنامی در آمریکا، این غذاها را به منو خود اضافه کردهاند. ادویه خوب است با توجه به رشد میزان علاقه مردم به ادویهجات، بعضی از افراد کسب و کار خود و همه مطالعات خود را به ادویهجات اختصاص داهاند. به ویژه ترکیبی از بهترین و اصیلترین ادویهجات طرفداران زیادی دارد. یکی از این ادویهجات «کاری» است که در همه سوپرمارکتها یافت میشود. فلفل نیز در حال تبدیل شدن به یک آیتم تند و داغ در طعم غذاها در سال ۲۰۱۲ است. این طعم امروزه در رستورانهای بزرگ دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. میوههایی با طعم ادویه در صنعت ادویهسازی، عطر و طعم انواع پرتقال خونی، کاراکارا، کام کوآت، لیمو و گریپ فروت و میوههایی عجیب و نایاب از جنوب شرقی آسیا که عطر و طعم خیلی قوی دارند مثل نارگیل شیرین، انبه، گلابی، بامیه، گیلاس ترشمزه مورد استقبال شدید قرار گرفته و ادویهجاتی با تركیباتی از این میوهها به بازار آمده است. بازگشت به صفحه نخست