راز موفقیت در مشتری مداری


زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است ....

 به گزارش لقمه، زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است . گاهی روزی چندبار و گاه چند روز یک بار باید به این مکان پر خرج و مخارج پا بگذاری تا اقلام مندرج در سیاهه تهیه شده توسط خانم خانه را تهیه کنی ، اما آنچه در این میان باعث مکدر شدن خاطر شما می شود برخورد نه چندان خوشایند برخی فروشنده ها است و از آنجا که شما چاره ای جز تحمل این رفتار ندارید آن هم به این دلیل که تا وقتی ساکن این محله هستید باید مایحتاج خود را از مغازه های محل تهیه کنید با هر بار روبه رو شدن با این مسئله اعصاب تان به هم می ریزد و حتی ممکن است در دلتان به خودتان ناسزا هم بگویید که چرا این محل را برای زندگی انتخاب کرده اید البته بعد به این فکر می افتید که توان اقتصادی شما همین قدر به شما اجازه مانور می داده است نه بیشتر که از خیر که نه از شر عصبانی شدن می گذرید !

مشتری مداری و احترام به او امروزه از ارکان موفقیت هر سازمان اقتصادی است که در بعضی مواقع به راحتی خوردن یک لیوان آب نادیده گرفته می شود به گونه ای که گفته می شود هر سازمانی این رکن را مورد بی توجهی قرار دهد به مرگ تدریجی و از دست دادن سرمایه خود کمک کرده است. بنابراین یکی از نکات پنهان در مقوله مهم «مشتری مداری» رفتار توام با احترام با مشتری است .
نیم نگاهی به منش و برخورد افراد موفق در این عرصه به اثبات این قضیه کمک می کند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد مغازه ای شده اید که فروشنده یا صاحب آن با روی گشاده قبل از اینکه شما سلام کنید سلام کرده و به شما خوشامد هم گفته و همین مسئله شما را ناخودآگاه به خرید از آنجا ترغیب کرده است . نقطه مقابل این برخورد هم پیش آمده که وارد مغازه ای شده اید که نه سلام شما را پاسخ گفته اند نه خسته نباشید شما را و شما بی انگیزه از خرید در آنجا راه خود را برای همیشه کشیده و رفته اید. به هر حال زندگی در کلانشهرها برای هر قشر و صنفی در پیش گرفتن آداب و رفتارهای اجتماعی خاصی را می طلبد که بواسطه آن نه تنها به پیشبرد کار اقتصادی شان کمک می کند بلکه «آرامش و آسایش» را چه برای خودشان و چه برای آنهایی که با آنها نشست و برخاست دارند به ارمغان می آورد چیزی که در زندگی پرمشغله و پرتلاطم امروز سخت به آن محتاجیم.

نویسنده: شهناز سلطانی



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :روزنامه ايران

کد: 7499 تاریخ نشر: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند بازدید: 1330 ساعت: 11:47 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 صادرات لبنیات به روسیه روی کاغذ مانده است/توان ایجاد بازار صادراتی را نداریم ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي
2 آشفته بازار مرکبات در مازندران ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
3 فلافل با طعم رهایی از اعتیاد/ اینجا راه پاکی را پیدا کردم ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان
4 پیش بینی‌ وضعیت بازار گوشت در هفته آتی و عید قربان/ افزایش۵هزارتومانی نرخ در۲ماه ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ شهريور
5 هشدار درباره خرید فله ای روغن کنجد ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور
6 "ژله" به جای "قلیان" غیرقانونی ۱۳۹۵ جمعه ۴ تير
7 «یخ فروشی» شغل عجیب پیرمرد تهرانی ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد
8 افزایش لاک‌پشتی صادرات خرما/ آمریکا هم مشتری شد ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت
9 ویتنام مشتری نیمی از میگوی صادراتی ایرانی ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت
10 «ابتکار لواشکی» زن شمالی را پولدار کرد! ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
11 طرز تهیه سیب زمینی فرانسوی با سیر و کره ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ دي


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  حقایقی درباره اعتیاد به شکر ترک شکر رایج‌ترین تقاضای مردم در حال حاضر است، مثل...

  شبها گرسنه نخوابید/ توصیه‌های طب سنتی برای شام یک متخصص طب سنتی گفت: نباید شبها با شکم خالی خوابی...

  فوت های کوزه گری برای یک چای خوش طعم فوت های کوزه گری برای یک چای خوش طعمفراموش نكنید گ...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

حامیان