راز موفقیت در مشتری مداری


زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است ....

 به گزارش لقمه، زندگی در شهر بزرگی مثل تهران که هزینه های سرسام آوری در آن رقم می خورد مستاجران را هر سال یا دست کم چند سال یک بار به محله دیگری سوق می دهد . در این میان ناگزیری با هم محله ای های جدید بر حسب نیاز مراوده داشته باشی یکی از این هم محله ای ها فروشنده یا فروشنده های محترم سوپرمارکت یا به قول قدیمی ها خواروبارفروشی محله است . گاهی روزی چندبار و گاه چند روز یک بار باید به این مکان پر خرج و مخارج پا بگذاری تا اقلام مندرج در سیاهه تهیه شده توسط خانم خانه را تهیه کنی ، اما آنچه در این میان باعث مکدر شدن خاطر شما می شود برخورد نه چندان خوشایند برخی فروشنده ها است و از آنجا که شما چاره ای جز تحمل این رفتار ندارید آن هم به این دلیل که تا وقتی ساکن این محله هستید باید مایحتاج خود را از مغازه های محل تهیه کنید با هر بار روبه رو شدن با این مسئله اعصاب تان به هم می ریزد و حتی ممکن است در دلتان به خودتان ناسزا هم بگویید که چرا این محل را برای زندگی انتخاب کرده اید البته بعد به این فکر می افتید که توان اقتصادی شما همین قدر به شما اجازه مانور می داده است نه بیشتر که از خیر که نه از شر عصبانی شدن می گذرید !

مشتری مداری و احترام به او امروزه از ارکان موفقیت هر سازمان اقتصادی است که در بعضی مواقع به راحتی خوردن یک لیوان آب نادیده گرفته می شود به گونه ای که گفته می شود هر سازمانی این رکن را مورد بی توجهی قرار دهد به مرگ تدریجی و از دست دادن سرمایه خود کمک کرده است. بنابراین یکی از نکات پنهان در مقوله مهم «مشتری مداری» رفتار توام با احترام با مشتری است .
نیم نگاهی به منش و برخورد افراد موفق در این عرصه به اثبات این قضیه کمک می کند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد مغازه ای شده اید که فروشنده یا صاحب آن با روی گشاده قبل از اینکه شما سلام کنید سلام کرده و به شما خوشامد هم گفته و همین مسئله شما را ناخودآگاه به خرید از آنجا ترغیب کرده است . نقطه مقابل این برخورد هم پیش آمده که وارد مغازه ای شده اید که نه سلام شما را پاسخ گفته اند نه خسته نباشید شما را و شما بی انگیزه از خرید در آنجا راه خود را برای همیشه کشیده و رفته اید. به هر حال زندگی در کلانشهرها برای هر قشر و صنفی در پیش گرفتن آداب و رفتارهای اجتماعی خاصی را می طلبد که بواسطه آن نه تنها به پیشبرد کار اقتصادی شان کمک می کند بلکه «آرامش و آسایش» را چه برای خودشان و چه برای آنهایی که با آنها نشست و برخاست دارند به ارمغان می آورد چیزی که در زندگی پرمشغله و پرتلاطم امروز سخت به آن محتاجیم.

نویسنده: شهناز سلطانی



بازگشت به صفحه نخست


نقل از :روزنامه ايران

کد: 7499 تاریخ نشر: ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند بازدید: 1108 ساعت: 11:47 صبح
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 ترسناکترین رستوران دنیا خانه هزار ارواح ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر
2 سیب صادراتی شش برابر ارزان‌تر از بازار داخلی ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور
3 چه کشورهایی مشتری سقز ایرانی هستند ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ شهريور
4 ایران به ۷۲ کشور خرما صادر می‌کند/ پاکستان بزرگ‌ترین مشتری ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد
5 مشتریان قند و شکر ایران را بشناسید! ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد
6 جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود یا نمی‌شود؟! ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد
7 جلب نظر مشتریان با تبلیغ اغواکننده دمنوش‌های گیاهی ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
8 تنها مشتری اسفناج ایران را بشناسید! ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير
9 قیمت گوشت از ۴۰ هزار تومان گذشت ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت
10 دریافت حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ دي
11 ایتالیا اولین مشتری آبزیان ایران پس از لغو تحریم‌ها/افزایش 100 میلیون دلاری ارزی‌آوری آبزیان ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  رژیم غذایی سالم چقدر هزینه دارد؟ صرفه‌جویی یکی از آن عادت‌های پسندیده‌ای است که حتی...

  پیشگیری از سرطان ها با مصرف زیاد میوه و سبزی پیشگیری از سرطان ها با مراقبت های مداوم غذایی، رعا...

  چه بخوریم که خوش به حالمان شود؟ لقمه: موز، زردآلو، کشمش، ماست، عسل، فلفل دلمه‌ای ق...

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت