چه موقع می‌توان با داستان سرایی مشتری جذب کرد؟


پایگاه خبری لقمه: ما انسان ها عاشق شنیدن داستان های مختلف هستیم. مشتریانی که با داستان سرایی به دست می آورید، به شما اعتماد و وفاداری بیشتری خواهند داشت

به گزارش پایگاه خبری لقمه ، مایک تیلر، : بیشتر مردم از فروش متنفرند؛ دلیل خوبی هم دارند؛ ایده کلی گرفتن وقت مردم و سعی در صحبت کردن با آنها و متقاعد کردن شان به خرید چیزی که احتمالا علاقه ای به آن ندارند، برای خیلی ها کار جذابی نیست.

 
با این حال حیطه فروش، حیطه ای حیاتی در کسب و کار، کسب و کار موضوعی حیاتی برای کسب درآمد و درآمد، مسئله ای حیاتی برای زندگی است.
 
پس سوال اینجاست که چطور می توانید بدون آزردن مردم، محصولات و خدمات را به فروش برسانید؟ واقعیت این است که بسیاری از شرکت ها بدون تکیه کردن به روش های فروش، به رشد خود ادامه می دهند. در عوض می دانند که چطور باید از داستانسرایی به نفع خود و برای فروش محصولات شان استفاده کنند.
 
می گویند داستانسرایی کنید؛ اما دقیقا کجا؟ 
 
داستان سرایی به کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا در آن واحد هم وفاداری و اعتماد بیشتری در مشتریان شان ایجاد کنند، هم محصولات شان را به فروش برسانند.
 
داستان سرایی، ارتباطی همه جانبه بین شما و مشتریان بالقوه تان ایجاد می کند. از همه بهتر این است که با به کار گرفتن داستان سرایی، از دست تاکتیک های عجیب و غریب بازاریابی و تخفیف های سنگین خلاص خواهید شد.
 
خب اگر این مسئله به مذاقتان خوش آمده است و آماده اید تا هم اعتماد و وفاداری مشتریان تان را به دست آورید و هم تعداد مشتریان تان را افزایش دهید، احتمالا باید داستانسرایی را در برنامه کاری تان بگنجانید. در این مقاله به پنج مکانی که می توانید داستان خود را به مشتری ارائه دهید اشاره می کنیم.
 
در شبکه های اجتماعی
 
داستانی که مد نظر ماست، حتما نباید داستانی مکتوب یا ضبط شده باشد که تمام اصول و قواعد داستان نویسی در آن رعایت شده و دارای شروع جذاب، کشش زیاد و پایانی دراماتیک باشد! بلکه می تواند داستانی همیشگی در مورد سبک زندگی که کسب و کار شما ایجاد می کند، باشد.
 
نمونه بارزی از این نوع داستان سرایی، استفاده از اینستاگرام و ارسال عکس هایی از افرادی که دارند از محصولات شما استفاده می کنند و سبک زندگی آنهاست. هدف شما لزوما این نیست که محصولات یا خدمات تان را به فروش برسانید، بلکه فقط باید کاری کنید که مردم آن سبک زندگی به همراه محصولات شما را برای خود تجسم کرده و مشتاق به دست آوردن آن شوند.
 
طبیعی است که هر کدام از مشتریان تان سبک زندگی مشخص و عقاید بعضا مشترکی دارند. بنابراین ارسال عکس ها و ویدئوهایی همسو با این سبک زندگی می تواند تاثیر زیادی بر ایجاد وفاداری بین آنها داشته باشد. پس از داستانسرایی در شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده و عکس، استوری یا ویدئوهایی ارسال کنید تا مشتریان، خود را عضوی از قبیله شما حس کنند.
 
در وبلاگ
 
بعضی اوقات داستانسرایی دقیقا همان چیزی است که از نام آن می توان فهمید: تعریف کردن یک داستان! این داستان می تواند در مورد یک مشتری شاد باشد، یا در مورد نحوه به وجود آمدن کسب و کارتان. شما باید از این داستان ها به عنوان روشی برای جذابیت بخشیدن به ارسال های وبلاگ تان استفاده کنید.
 
می گویند داستانسرایی کنید؛ اما دقیقا کجا؟ 
 
احتمالا دیده اید که از روش داستانسرایی در وبلاگ های آموزشی و برای جذاب تر کردن موضوع مورد بحث استفاده می شود. همین مفهوم را می توان برای تولید مقالات خواندنی تر نیز به کار برد. در واقع شما باید مقالات تان را با یک داستان شروع کنید، سپس وارد موضوع اصلی شوید.
 
در صفحه «درباره ما»ی وب سایتتان
 
صفحه «درباره ما» در بعضی وب سایت ها، صفحه ای است که انگار هیچ طرفداری ندارد و هیچ توجهی به آن نمی شود. حتی گاهی وقتی به خواندن توضیحات موجود در این صفحات می پردازید، خواب تان می گیرد! آنها فقط از شغل شان می نویسند؛ این که چه مدت طولانی را در این حیطه گذرانده اند و چقدر از رقیبان شان بهتر و حرفه ای تر هستند!
 
اگر واقعا می خواهید مردم را به خود جلب کرده و تاثیری ماندگار به جا بگذارید، صفحه «درباره ما»ی وب سایت تان را با داستان سرایی جذاب تر کنید. داستان خاص کسب و کار شما چیزی است که باعث ایجاد تمایز بین شما و همه رقبای تان می شود و اگر این داستان را در صفحه «درباره ما» ذکر کنید، تاثیر طولانی مدتی روی مشتریان خود می گذارید.
 
در پیام های الکترونیکی تان
 
در این زمینه، درک هالپرن بهترین نمونه ای است که می شناسم. زمانی که او محصول جدیدی را معرفی می کند، از مزایا و ویژگی های آن صحبت نمی کند، بلکه داستانی در آن مورد برای تان ایمیل می کند.
 
به عنوان مثال، وقتی که او دوره آموزش «ساخت نرم افزار» آنلاین خود را شروع کرد، داستان هایی از تجربیات قبلی مشتری و تاثیر این دوره بر ایجاد یا بهبود کسب و کارشان را برای مخاطبانش ایمیل کرد.
 
او به کمک داستانسرایی برای همه تعریف کرد که مشتریان قبلی اش چطور توانسته اند بر مشکلات شان غلبه کنند و کسب و کاری بسازند که زندگی شان را دگرگون کرده است.
 
مردم پس از دریافت این نوع تبلیغات ایمیلی، می توانند ارزش محصول را واقعا درک کرده و تمایل پیدا کنند تا برای حل مشکلاتشان از آن محصول استفاده کنند.
 
در تبلیغاتتان
 
تبلیغات مسئله هزینه برداری است، به همین خاطر بیشتر کارآفرینان مایل اند از انواع کوتاه تر تبلیغات استفاده کرده و فقط به ذکر عنوان کاری، مزایا و ویژگی ها و فراخواندن مشتریان بپردازند. اما اگر داستانسرایی را نیز در تبلیغات تان بگنجانید، تاثیر خیلی بیشتری روی مشتریان خواهید گذاشت.
 
ترجمه: شادی حسن پور

شما هم می توانید در انتهای همین مطلب نظرتان را با دیگران در میان بگذارید.

 بازگشت به صفحه نخست

 


نقل از :مجله پنجره خلاقیت

کد: 13743 تاریخ نشر: ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر بازدید: 158 ساعت: 3:14 عصر
نسخه چاپی نسخه چاپی     ارسال به دوست

اخبار مرتبط با این خبر

ردیفتیترتاریخ
1 آیا نوشیدنی های لاغری تاثیری در کاهش وزن دارد؟ ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
2 چگونه تبلیغات موثری داشته باشیم ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان
3 عطاری هایی که "قرص برنج" بفروشند پلمب می شوند ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان
4 تبلیغ سیگار در سوپرمارکت ها با کدام مجوز ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان
5 فریب تبلیغات سوء برای فروش دستگاه‌های تصفیه آب را نخورید ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر
6 جذابیت‌های بصری انیمیشن ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر
7 آیا تبلیغات تلوزیونی تاثیری بر الگوی مصرف خانوار ایرانی دارد ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ شهريور
8 داروها و مکمل‌های لاغری غیرمجاز ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد
9 جلب نظر مشتریان با تبلیغ اغواکننده دمنوش‌های گیاهی ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد
10 دلیل اصلی کاهش واردات گوشت چیست؟ ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير


نظرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است

نظر شما

نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  
کد امنیتی:

 


نظرسنجی
نوشیدنی محبوب شما در زمستان چیست؟
 







 

عضویت در خبرنامه
نام :
ایمیل :  
 

  درمان خانگی و خوراکی دردها برخی از مشکلات و دردها را می توان در خانه و بدون م...

  آیا کنترل «دیابت نوع یک» با رژیم‌غذایی ممکن است؟ پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند که مواد...

  روش پخت گل کلم

موارد بیشتر...
ورود کاربران
نام کاربر:
کلمه عبور:
یاداوری کلمه عبور عضویت در سایت

گزارش و مقالات برگزیده

مهم‌ترین علل پنهان چاقی اگر غذایتان زیاد است و تحرک‌تان کم، نباید از چاق شدن‌تان تعجب کنید. اما اگر غذای چندانی نمی‌خورید و تحرک‌تان هم چندان کم نیست، حق دارید اگر از افزایش وزن‌تان یکه بخورید...
آیا کودکان چاق بزرگسالان چاقی می‌شوند؟ یک عضو هیات علمی اولین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدنسازی با اشاره به اهمیت تعادل وزن از دوره کودکی تاکید کرد:« وقتی کودک شروع به وزن گیری زیاد کند و از منحنی های رشد خارج شود به احتمال زیاد، انتظار چاقی در بزرگسالی را خواهیم داشت.»
چرا همیشه به دنبال غذاهای خوش طعم هستیم؟ حتی اگر شما بعد از خوردن یک وعده غذایی احساس گرسنگی نکنید بازهم برای خوردن دسر آماده هستید.
تولید دانه‌های روغنی و خوداتکایی در آن یک راه رسیدن به امنیت غذایی است پایگاه خبری لقمه: در میزگردی با حضور کارشناسان، نیاز ۹۵ درصدی به واردات کالای استراتژیک دانه‌های روغنی،افزایش مصرف به موازات کاهش تولید، ظرفیت ۴.۶ میلیون تن کارخانه‌های روغن کشی و نیز ضایعات ۲۵ درصدی دانه روغنی کلزا مورد بررسی قرار گرفت.