به گزارش لقمه، وی در ادامه تشریح کرد: چرا که در واقع با این کار افزایش وزن را به کودک خود هدیه می کنند، افزایش وزن پیامدی جز افسردگی، سرماخوردگی و به بازی گرفته نشدن از سوی همسالان به همراه ندارد. این متخصص تغذیه در ارتباط با تبلیغات تلویزیونی گفت: مساله ی مهم دیگر تماشای تلویزیون تأثیر مخرب تبلیغات رسانه های دیداری بر کودکان است. تبلیغات که بخش عمده ی آن به خوراکی و غذاهایی اختصاص دارد که مورد علاقه ی کودکان است و در اثر تکرار، کودکان، مادران خود را پخت بیش از اندازه این غذاهای انرژی زا و کاذب وادار و این نوع غذاها را جایگزین غذاهای سالم می کنند.دکتر مظهری ادامه داد: کودکان روزانه به 50 نوع ریز مغزی، 13 نوع ویتامین، 16 نوع ماده معدنی و 20 اسید آمینه نیاز دارند که این میزان برای رشد همزمان فکری و جسمی کودکان ضروری است. در این میان اگر چه تماشای تلویزیون به طور مستقیم تأثیر منفی ندارد اما در اضافه وزن کودکان می تواند بازیگر اصلی باشد.