به گزارش لقمه، احمد روستا استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان مطلب فوق افزود: بازاریابی تخصصی یعنی استفاده از انواع تکنیک ها، ابزارها و روش هایی که مرتبط با بازاریابی پسته در هر یک از بازارهای هدف است و تا زمانی که نتوانیم بازار هدف را به درستی تعریف و شناسایی کنیم توسعه صادرات پسته به خوبی صورت نمی گیرد. وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت های بازاریابی تلاش برای بهبود کیفیت درجه بندی، بسته بندی مناسب و پاسخگویی به استانداردها از نیازهای ضروری است. روستا افزود: شناخت واقعیت های مربوط به خریداران پسته دامغان از طریق ارتباط با بازرگانان و واسطه های بین المللی و نیز حضور در نمایشگاه های تخصصی و فعالیت های بازاریابی اینترنتی و الکترونیک از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان پسته دامغان به جای فعالیت های انفرادی باید در قالب یک مجموعه صادراتی فعالیت های خود را متمرکز کنند و برند خاصی را برای صادرات پسته خود فراهم کنند خاطرنشان کرد: باید عواملی را که منجر به افزایش ارزش افزوده محصول می شود را شناسایی کرد و با ایجاد سرمایه گذاری های لازم محصول را با ارزش افزوده به بازارهای هدف صادر کرد.