به گزارش لقمه، محمد شریفیمقدم اظهار کرد: تصویب لوگوی ملی با مجوز هیات دولت از اقدامات بسیار موثری بود که در راستای پیشرفت تولید ارگانیک محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
وی افزود: محصولات ارگانیک باید با یک برند مشخص در کشور معرفی شوند اما به دلیل نبود رسمی این لوگو در کشور، تولیدکنندگان محصولات ارگانیک برای معرفی محصولات از لوگوهای بینالمللی کشورهایی نظیر ژاپن، چین و اتحادیه اروپا استفاده میکردند که این روش علاوه بر سر در گمی که برای مصرفکننده به همراه داشت، سوءاستفاده و دلالبازیهایی را نیز در پی داشت.
شریفیمقدم با اشاره به اینکه هدف از مصوبه لوگوی ملی ارگانیک معرفی محصولات داخلی است، افزود: این طرح ابتدا با نگاه معرفی محصولات ارگانیک محلی به تصویب رسید و در کنار آن به دلیل وجود پتانسیل بالای کشور در زمینه ارگانیک قصد ورود به صادرات بینالملل را دارد.
این کارشناس کشاورزی ارگانیک گفت: تصویب لوگوی ملی ارگانیک گامی بسیار موثر در جهت رشد و پیشرفت تولیدات ارگانیک محصولات کشاورزی است.
وی با بیان اینکه ابلاغ سند راهبردی توسعه کشاورزی ارگانیک از دیگر اقدامات خوبی بود که در راستای پیشرفت این صنعت صورت گرفت، افزود: برای کشاورزی ارگانیک تمام زوایای لازم نظیر کشاورز، زمین، آب، خاک و ... در کشور وجود داشت و تنها از لحاظ قانونی و سازمانی ضعفهایی دیده می شد که با تصویب این قانون این مشکل نیز حل خواهد شد.
شریفیمقدم با بیان اینکه بحث دامداری ارگانیک تلفیقی از مزرعه و دامداری در یک محوطه ارگانیک است، افزود: در واقع دامداری ارگانیک جدا از کشاورزی ارگانیک نیست و با وجود عشایر در کشور در این حوزه پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد اما فعالیت این بخش تحت عنوان ارگانیک در 16 منطقه تازه شروع به کار کرده و در ابتدای راه است.
نقل از :ایسنا