به گزارش لقمه، انجمن ملی خرمای ایران برای دومین سال قصد دارد در راستای سیاستهای خود در خصوص ارتقاء سطح بازاریابی شرکتها و حضور موثر صنعت غذای ایران در عرصه تجارت بین الملل، با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ، در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی مواد غذایی استانبول مشارکت نماید. این نمایشگاه در سال قبل با مشارکت 400 شرکت از 15 کشور و در مساحت 40 هزار متر برگزار گردید، که حدود 42 هزار نفر از 26 کشور جهان از این نمایشگاه بازدید کردند. لازم به ذکر است که همزمان با این نمایشگاه ، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی بسته بندی مواد غذایی (Ipack) برگزار می گردد. · دلایل اهمیت نمایشگاه برای شرکتهای صادرکننده ایرانی : - ترکیه دروازه ورود به بازار پر مصرف کشورهای اروپایی می باشد. - بسیاری از تجار و بازرگانان کشورهای CIS ، عراق، روسیه، خاورمیانه و حوزه مدیترانه از این نمایشگاه بازدید می کنند. - زمینه آشنایی با دستاوردها و تحولات نوین در حوزه صنایع غذایی و بسته بندی و امکان تبادل تجربیات را فراهم می نماید. · عناوین نمایشگاه : - شیرینی و شکلات - کالای کنسروی - نوشیدنیها - چای وقهوه - آب و آبمعدنی - زیتون و روغن زیتون - روغن های گیاهی - ماکارونی و محصولات آردی - فرآورده های گوشتی - خشکبار و تنقلات - خرما و فرآورده های آن - شیر و فرآورده های لبنی - مرباعسل و حلواشکری - غلات و ... - میوه های خشک و تنقلات - افزودنیهای غذایی - غذای کودک غذاهای منجمد - سس های غذا - حبوبات و ادویه جات - سایر محصولات - تجهیزات بسته بندی مواد غذایی و سیستم های اتوماسیون صنایع غذایی · هزینه نمایشگاه : اجاره غرفه به ازاء هر متر مربع 220 هزار تومان و حداقل متراژ درخواستی 12 متر می باشد. (لازم به ذکر است که نرخ رسمی اجاره غرفه حدود 350 هزار تومان می باشد که به منظور ارائه تسهیلات به شرکت کنندگان و با توجه به یارانه سازمان توسعه تجارت این مبلغ تعدیل شده است ). خدمات ارائه شده از سوی کانون : - ساخت غرفه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با طراحی اختصاصی. - چاپ مشخصات غرفه داران در کاتالوگ رسمی نمایشگاه . - تبلیغات عمومی در نمایشگاه.